EPC lampje ging branden en geen vermogen meer!

Hallo,

Het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest, druk druk druk.

Maar goed vanmorgen reed ik naar mijn werk, op een gegeven moment reed ik een tunnel in en bijna aan het einde v/d tunnel ging het lampje EPC branden en had de auto 0.0 vermogen, ik heb toen snel mijn gevaren lampen aangedaan en stond heel erg gevaarlijk stil op 1 rijbaan terwijl ik allemaal auto 's achter me zag komen aan scheuren, niet echt een fijn gevoel kan ik je vertellen!!!
Ik heb snel de auto uitgezet 2 tellen gewacht en weer gestart, lampje uit, weer vermogen en heb me daar snel uit de voeten gemaakt.

Nu op de zaak toch even google maar kom van alles tegen, remlichten, airbags, sensoren v/d kachel, maar wat is het nu of waar moet ik beginnen, zit niet gelijk op een dikke rekening van de garage te wachten voor het uitlezen!

Iets meer dan een week geleden had ik een motor management lampjes probleem, de auto hielt toen ook af en toe in, er is toen een bombiene (schijf je dat zo?) vervangen, hierna deed de auto het gewoon goed, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik hoor graag van jullie
 
Deze kreeg ik trouwens een week ervoor, kon de foutmelding toen niet wissen maar na een paar keer starten was het motormanagement lampje weer uit.
Zal straks even een scan doen ivm de EPC melding en ook plaatsen.


VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 9N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 GQ
Component: MARELLI 4TV G 6280
Coding: 00071
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ9NZ5Y000553 VWZ7Z0D9829999
1 Fault Found:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0001

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 907 379 R
Component: ABS 8.0 front H03 0001
Coding: 0000005
Shop #: WSC 00788
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
No fault code found.

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 D
Component: 0000 BN-SG. 1S34
Coding: 25790
Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 920 822 
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V19
Coding: 01141
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ9NZ5Y000553 VWZ7Z0D9829999
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 001H GATEWAY CAN 1S34
Coding: 00014
Shop #: WSC 00788
No fault code found.

Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 AB
Component: LenkhilfeTRW V270
Coding: 10140
Shop #: WSC 00788
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 H
Component: 1G Komfortgerát 0002
Coding: 00067
Shop #: WSC 00788
No fault code found.

End -------------------------------------------------------
 
ow lol haha zover had ik niet eens gekeken... heb ook wel eens gehad dat de lambdasonde in me uitlaat spruitstuk foute waardes door gaf... dus had die vervangen... maar dat zou je volgens mij kunnen zien bij het uitlezen... dit was bij me polo6n2 1.4
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Maakt niet uit, was wel leuk geweest als die er wel op had gezeten ;)
ik weet dat ze laatst een bobine stekker vervangen hebben, die lambdasonde zet me niks, is dat toevallig een sensor die de temp van je koelvloeistof tempt?

De uitlezing van mijn auto staat hier boven, maar hier heb ik helaas geen verstand van.
 
Even Googlen op "lambdasonde" ;):

Een lambdasonde is een sensor die zich bevindt in de uitlaat van een auto met benzinemotor.

De sonde meet het aandeel zuurstof in het uitlaatgas en geeft deze door aan het motormanagementsysteem. De lambdawaarde is een indicator voor de effectiviteit van de verbranding. Kleine afwijkingen worden door het motormanagementsysteem bijgestuurd door de samenstelling van brandstof en lucht aan te passen door de brandstofinjectie bij te regelen.

Sommige voertuigen hebben een tweede lambdasonde achter de katalysator om de effectiviteit daarvan te meten.

Grote verschillen in de lambdawaarde kunnen echter niet gecorrigeerd worden en duiden onherroepelijk op een externe oorzaak,[bron?] zoals versleten bougies of kabels.

Bron: wikipedia
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!