Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

Nou het is me gelukt om mijn auto uit te lezen, met vag-com 3.11 kreeg ik geen foutmelding, dit pakket is geactiveerd.
Toen 4.91 gestart, deze krijg ik maar niet geactiveerd terwijl ik hem wel kan uitlezen en kwam dus WEL met een foutmelding, zie onder.
Met 4.91 kon ik de melding ook verwijderen, raar maar waar :?

Maar volgens mij is dit de koelvloeistof sensor die een foutmelding geeft of niet?
Zo ja, kan iemand mij vertellen waar deze precies zit op een 1.4 uit 2004?


Address 01: Engine
Controller: 036 906 034 GQ
Component: MARELLI 4TV G 6280
Coding: 00071
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ9NZ5Y000553 VWZ7Z0D9829999
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
 
Hopelijk heb je hier wat aan!

Code:
foutcode:  16502    P0118 
nl De koelvloeistoftemperatuurmeter (G62)    het afgegeven signaal is te hoog 
du Geber für Kühlmitteltemperatur (G62)    Signal zu groß 
en Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor (G62)    Signal too High 
Extra info bij de foutcodes.   Intermittent 

Mogelijke verschijnselen: 
Het starten van een koude motor is moeizaam 
Als de motor gestart wordt met een lauwe of warme motor, dan is het stationair toerental meteen 1200 - 2000 rpm 
Stationair toerental is onregelmatig 
Zwarte rook uit de uitlaat 
Bij alle motor-temperaturen schommelt het stationair toetental tussen 900 en 1000 rpm 
Bij een warme motor valt de temperatuur van het blok opeens terug naat ca.70 graden en komt dan langzaam weer terug naar 90 graden 
Slechte accelleratie tijdens het warm laten worden van de motor 
Alleen diesel: een extreem lange voorgloeitijd 
Hoog brandstof verbruik 
Storingslampje (MIL) brandt 
 
Mogelijke oorzaken: 
Deze foutcode duidt meestal op een defecte koelvloeistoftemperatuursensor, maar sluit de volgende mogelijkheden niet uit: 
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) 
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk) 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar de Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) 
Check (meetwaardeblokken) / vervang Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) 
Vervang de ECU, maar wel als allerlaatste mogelijkheid 
 
Extra info: 
De Koelvloeistoftemperatuurmeter zit ergens in de cilinderkop en bevat een thermisch weerstandselement (thermistor) waarvan de weerstand lager wordt naarmate de temperatuur hoger wordt. De ECU voorziet die sensor van een 5 Volts referentie signaal en een massa signaal. De ECU bewaakt dat referentiesignaal om zo de temperatuur van de koelvloeistof te zien. Als de ECU op die manier een temperatuur lager dan 0 graden Celcius constateert (als tenminste de motor meer dan een paar minuten draait), of de ECU constateert een voltage hoger dan 5 Volt, dan wordt foutcode P0118 geconcludeerd. 
Meer info over de Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) 
In de modeljaren 1995-2002 (?) had in Europa bij de VAG-TDI's de G62 de slechte reputatie vaak kapot te gaan. De af-fabriek G62 is zwart en de vervangende is groen. 
Check of de juiste relais voor de Regelmodule van de Koelvin is geïnstalleerd (check onderdeelnummer)
Bron: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16502.html
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!