En storing nummer xxxxx

Hallo mede vaggers (blijt een leuk woord!),

Gisteren de watertemperatuursensor vervangen omdat deze defect was, simpel klusje en zo gepiept.
Maar sinds vandaag brand ineens het rode olietankje op mijn dashboard, alles gecheckt, peil is prima.

Wat me wel opviel is dat met draaiende motor (met de vuldop eraf), spetters olie op het blok terecht komen, is dat normaal??

Ook heb ik gelezen dat het een nokkenas probleem zou kunnen zijn, of oliepomp of een sensor?
Om eerst uit te sluiten zou ik de sensoren willen testen, waar zitten deze?? Is dat de sensor die aan de voorzijde rechts van het blok zit? (motor AUA). En welke sensoren zijn er... apart voor de oliepeil en apart een voor de druk??

Graag hoor ik van jullie......
 
VW  Polo  1.4 16v 
Heb zojuist de stekker eraf gehad..... en ziet er idd niet goed uit... dikke laag olie er in, morgenvroeg gelijk een nieuwe ophalen dus!
Hopen dat dat het enigste is wat betreft deze storing, dan valt het allemaal weer reuze mee
 
VW  Polo  1.4 16v 
goed bezig hoor... maar wat heeft de polo je nu al in totaal gekost?

Valt op zich nog mee, aanschaf €800,00.... aan onderdelen €200,43 (hou het in excel bij).
Heb vlak na aanschaf poos getwijfeld om hem gelijk weer van de hand te doen, maar... dan zou ik een auto verkopen die niet veilig en goed was. Zou maar iets mee gebeuren met diegene die hem zou hebben gekocht, niet op mijn geweten hebben, dus..... gekozen voor optie 2, zelf de Polo weer helemaal klaar maken, stukkie bij beetje en hem toch maar houden.

Wil nog op zoek waar ik een sticker kan laten maken in het klein voor op het achterraam met de tekst "De Uitdaging" En kentekenhouder ook nog aanpassen, zit nu exemplaar op van een garage waar ik hem niet heb gekocht.....
 
VW  Polo  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!