En nog een 9N erbij...

Ik ben Tim, woon in noord-brabant en ben nog 18 jaar...

Heb 15-10-2011 een uni zwarte 5-deurs polo gekocht als eerste auto

Polo 1.4 16V 100pk , ik was eigenlijk opzoek naar een 1.9 TDI, maar een goede viel al gauw buiten budget :(

Bouwjaar: 01-10-2002 komt uit Duitsland is zelf ingevoerd (wacht nog op mun platen)
Heeft 120.000 gelopen dealer onderhouden en heeft de opties die er op moeten zitten.

Climatic (dus geen draaiknoppen)
5 alu velgen 16" (barcalona) + 4 bijna nieuwe winterbanden
Gamma radio met 6 cd wisselaar
8 speakers
verwarmde stoelen, spiegels en sproeiers (koplamp en ruit)
Sportinterieur
Sportonderstel (20mm lager?)
Simpele boordcomputer (zonder groot beeldscherm)
Leder 4 spaaks stuur en handrem
Opbergpakket en 2 in hoogte verstelbare stoelen
En fabrieksalarm (zit een knop links van bestuurders stoel, meteen rechts van deur)
Mistlampen voor

Foto's volgen waarschijnlijk dit weekend als ik mun nummerborden heb.

Plannen zijn er zeker maar zullen na de winter komen eerst een goede grote beurt geven want dat is zeker nodig. (denk aan Coen Donkers)

Een paar vragen:
1. Welke klassen is het fabrieks alarm? klasse 2?
2. Welke originele gsm voorbereidingen zijn er aan te sluiten op een Gamma radio?
3. Coen Donkers werkt met tuning toch samen met Hartog uit alkmaar? Is dit de moeite of zou een goeie beurt al wat af doen, vindt hem namelijk nogal lui. Oké er zit geen turbo op natuurlijk en heb eigenlijk alleen nog maar tdi-tjes gereden... (eerste eigen auto he :eek: )
4. Er liggen nu 205 banden op zag op ETKA dat de velgen die ik heb 6,5j breed zijn maar passen hier ook 215 op en misschien een maatje hoger (zonder aan te lopen) vindt de wielen nogal klein ogen.

Alvast bedankt en tips zijn altijd welkom
 
Hey welkom!

Je hoort niet vaak dat iemand eigenlijk een diesel wilt, maar dan een benzine koopt. Meestal koop je diesel alleen als je veel km's maakt ;)? Ik heb een 1.9tdi.. en t rijdt heerlijk. Nog nooit in een 1.4 benzine gereden?
 
Klopt

maar ik weet al wel dat de volgende zeker een turbo heeft want dat koppel onderin vindt ik toch wel zo lekker rije,

waarom een benzine, nou deze kost me aan MRB nog geen euro per dag en een diesel iets meer als 3 hier in Noord-Brabant en aangezien ik nog werk heb waar ik op de fiets heen ga maak ik dus ook niet zoveel kilometers... dit zal misschien wel veranderen in de toekomst en dan zal ik zeker weer door sparen voor een lekker dikke diesel met in ieder geval de zelfde opties (zitten ook nog 8 speakers in)
 
Welkom hier!

wat betreft je vragen:
- alarm is geen goedgekeurd alarm voor bijv. de verzekering, maar het is wel een alarm met interieurbewaking + bewaking op alle portierem + motorkap + achterklep, dit valt wel onder de noemer Klasse 2..
- op je radio zou ik lekker een Parrot systeem gaan monteren, het display kun je kwijt op de dummy's naast je alarmlichtschakelaar eventueel..
- bandenmaat zou ik niet gaan veranderen, 205/45-16 is de maat die eronder hoord om zo min mogelijk afwijking te hebben! als je het echt te klein vind ogen zou je aan een lichte verlagingset moeten denken (-3,5cm) dan ogen ze net even anders..
 
Nou de BPM is gister middag al betaald dus ik weet nie hoelang da dan nog duurt voordat ik dan een kenteken krijg thuis gestuurd (dacht max 4 werkdagen)

Had hem inmiddels al geheel ligt gepolijst (met de hand) en meteen in de wax gezet en da is toch redelijk goed gelukt, als hij er de winter maar mee door komt daarna laat ik hem wel een keer poetsen door een liefhebber
 
hierbij de foto's:

Foto3BLGBIEKD-1.jpg

FotoPO3WWP3FD-1.jpg

Foto7G7PGQLUD-1.jpg

FotoX3FTBHIUD-1.jpg

FotoWLBUSXVQD-1.jpg

FotoKZZ6FUZ7D-1.jpg

FotoPUVVRBVID-1.jpg

FotoZGFHUCJ4D-1.jpg


wel met de winterbandjes en wieldoppen
 
hee heb een paar nog een paar vraagjes...

1. als ik 1 keer op mijn afstandbediening duw voor de deuren te openen gaat alleen de bestuurders kant open (wel makkelijk) alleen volgens mij is dit niet standaard of wel?

2. hij slaat soms (met wisselende condities niet aan, warm, koud?) niet aan is pas 2 keer voor gekomen, uitstappen op slot doen en weer opnieuw openen is de enige oplossing, heeft dit met het alarm te maken of iets dergelijks?

3. ook hoor ik zo gauw als ik de deur van de bestuurders zijde open een seconde of 2 , 3 een geluid (iets van een motortje of zo, niet ratelend of piepend) is dit van de startblokkering op de benzine pomp of dergelijke? en heeft dit er mee te maken?
 
1. hoort zo volgens mij maar is wel via VAG-COM anders te programmeren wat ik er een klein beetje van begrijp.

2. als er echt helemaal niks gebeurt met de motor dan klinkt het als de startblokkering ( geen ervaring met 9N specifiek maar andere auto's met een alarm )

3. Da's je benzinepomp

4. Nette Polo ! :cool:
 
1. Klopt kun je via vag-com programmeren.

2. Je hoeft niet uit te stappen. Alleen een keer sluiten en openen moet genoeg zijn. Dit heeft te maken met je alarm.

3. De benzinepomp die het systeem op druk zet.

4. voor verdere vragen bel gerust de mypolo.nl helpdesk ;)
 
Heb een leuk setje achterlichten gezien van een polo 9N3, is dit gewoon plug en play of moet er een adapter tussen. Ik zag dat het gewoon een stekker systeem is ?
Want naar mijn mening heb ik 2 achteruitrijlampen en een 9n3 heeft er maar 1 en aan de andere kant de mistlamp.

En verder heb ik de GTI gril van een 9n3 nog is bekeken... heeft iemand deze ooit passend gekregen op een 9n want dit moet naar mijn mening passend te maken zijn, weet geen exacte maten. Zal van de week de Polo Cross 1.9 TDI van mijn opa nog is bekijken ;) en meten natuurlijk.
 
De achterlichten:

Je hebt van hella adapterkabels hiervoor. Of je moet de draadjes in de stekker omsteken. De aansluitingen van de achterlichten zijn namelijk anders.

De grille. Ik ben benieuwd of je het passend krijgt. Ik heb me er niet aan gewaagd. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!