elektrische ramen storing

Heb sinds enige tijd een storing in mijn elektrische ramen.
Onregelmatig gaan de ramen als je ze omhoog stuurt, eerst een stukje omhoog en dan helemaal naar beneden, net of de beveiliging inspringt.
Het is aan beide zijden.

Mijn broer heeft ook een polo met hetzelfde probleem en daar is het waarschijnlijk verholpen met het laden van nieuwe parameters in de bcm. Was een bekend probleem en stond in het 'rode boekje' vd dealer.

Iemand een idee hoe dit zelf te doen/op te lossen?
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Hoi Hoi,

Is je accu er af geweest? Ik meen dat je je elec. ramen kan in leren door ze ingedrukt naar beneden of boven te houden voor een X aantal seconden. Wellicht kan je daar iets over vinden op internet.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
dat is inderdaad als de accu los is geweest, ramen helemaal dicht, knop 2 seconden vasthouden, raam helemaal naar beneden, 2 seconden vasthouden, maar hier is het meer alsof de ramen weerstand ondervinden en uit veiligheid weer opengaan. Beetje zoals een arm door het raam en dan dicht doen, gaat tie ook weer een stukje open bij weerstand.

Waarom ga je niet gewoon ff langs de dealer even vragen of je het bij het juiste eind hebt en wat het kost, kan nooit veel wezen toch als het alleen maar wat parameters met de laptop erin gooien is?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!