Eindelijk een GTI!

EdLiMi

Actief lid
95
75
34
Graag wil ik mij even voorstellen. Ik kom uit omgeving Zuid-Oost Brabant en was lange tijd op zoek naar een echte hothatch. Voorheen altijd actief geweest met Lotus, maar gezien de praktische bruikbaarheid hiervan zo goed als nul is, stond op mijn wensenlijstje een snelle en praktische auto voor elke dag. De hothatch is weliswaar een tweede auto, daarnaast rijd ik momenteel een Audi A4 Avant, zowel zakelijk alsook privé. Op mijn lijstje aan keuzes stonden:
  • Clio RS: smoelt goed en top handling, maar klein.
  • Fiesta ST: ondanks dat de pers hier lyrisch over is, vind ik het maar een saai ding om te zien. Bovendien geen automaat.
  • Peugeot 208 GTI: geen automaat.
  • Mini Cooper Works: Niet praktisch genoeg.
Ja en toen kwam de Polo GTI in beeld. Ik vind de looks behoudend en dat kan ik wel waarderen. Dit model blijft lang houdbaar en dat vind ik ook van oudere Polo's. In tegenstelling wat je op internet leest ,dat een hothatch een handbak moet hebben, heb ik bewust voor een automaat gekozen. De huidige automaten zijn zo goed en met flippers aan het stuur kan er zeker sportief gereden worden. En wat is sportief? In de autosport rijdt men al jaren met een "semi"-automaat. Hoe het verder rijdt weet ik helaas nog niet, maar ik laat mij verrassen. Ik heb er nog geen topic over kunnen vinden, maar zijn er al forumleden die dit kunnen beschrijven?

De uitrusting van de Polo GTI weet ik helaas nog niet. Ja, u leest het goed. Ik heb een Polo GTI gekocht zonder dat ik weet hoe de samenstelling gaat uitvallen. Het zit namelijk zo. Gezien de levertijden van de Polo heb ik een door de dealer bestelde auto gekocht met nagenoeg alle opties in de kleur wit. Eind oktober heb ik de auto besteld en in januari zou de auto afgeleverd worden. Maar helaas in januari geen Polo, in februari ook niet, en begin maart kreeg ik de mededeling dat het allemaal nog veel langer gaat duren (kan wel eens na de zomer worden). Ik heb uiteraard mijn beklag ingediend en de dealer kwam prompt met een oplossing. Hij krijgt, na aandringen bij PON, twee GTI's geleverd begin volgende week. Waarvan één in de kleur wit. Er zitten wat verschillen in de opties, maar daar krijg ik volgende week pas uitsluitsel over. Ze weten dat ik de auto zo compleet mogelijk wil hebben, maar de verkoper wist mij gerust te stellen dat de verschillen klein zijn en waar nodig aan te passen. Ik vind dit een goede actie!! Dus binnenkort ben ik trots eigenaar van een witte Polo GTI en zal ik de foto's posten.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo en Antera
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met de GTI. Wel spannend dat
je nog niet weet wat de opties van je nieuwe aanwinst zal gaan worden,
maar dat komt goed en gelukkig het lange wachten is snel voorbij.
 
Volvo  -  - 
Vreemd dat ze die optie lijst niet kunnen overhandigen ik heb er ook 1 uit voorraad, althans stond in bestelling en nog niet verkocht. kreeg gelijk de optie lijst door of dat was wat ik wilde hebben en ze hem voor me konden reserveren. pas 3 maanden later werd hij geleverd.
Dat stukje begrijp ik dus niet,(ze weten echt van iedere auto de config) maar veel plezier ermee
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Leuk verhaal balen dat je al maanden hebt moeten wachten maar wel een gok om een auto te bestellen terwijl je niet weet wat erop zit :)

Benieuwd wat het worden gaat en dealers zeggen al snel dat het niet veel scheelt met een volle. Ze weten dan ook al wat ze dus binnen krijgen lijkt me en kunnen je er al over informeren.

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
Bedankt voor de leuke reacties. Van de bestelde auto in oktober 2018 was het dus wel duidelijk wat er op zat. Deze auto gaat dus te laat geleverd worden en ik ga hiermee niet akkoord. Er is door de dealer in overleg met PON gezocht naar een alternatief. Dat is dus pas deze week bekend. Volgende week wordt de auto bij de dealer geleverd. Volgens de dealer mis ik nu draadloos laden van de telefoon, maar krijg ik wel dodenhoek sensoren en automatisch parkeren voor terug. Maar de dealer houdt een slag om de arm en wil pas zekerheid geven als de auto binnen is. Dan hoef ik ook pas akkoord te gaan. Dit vind ik toch netjes en correct.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Bedankt voor de leuke reacties. Van de bestelde auto in oktober 2018 was het dus wel duidelijk wat er op zat. Deze auto gaat dus te laat geleverd worden en ik ga hiermee niet akkoord. Er is door de dealer in overleg met PON gezocht naar een alternatief. Dat is dus pas deze week bekend. Volgende week wordt de auto bij de dealer geleverd. Volgens de dealer mis ik nu draadloos laden van de telefoon, maar krijg ik wel dodenhoek sensoren en automatisch parkeren voor terug. Maar de dealer houdt een slag om de arm en wil pas zekerheid geven als de auto binnen is. Dan hoef ik ook pas akkoord te gaan. Dit vind ik toch netjes en correct.
erg netjes en correct, maar dat ze dit al kunnen zeggen betekend gewoon dat ze een auto hebben die in productie is / verkocht….. dat ze niet weten met welke config ze deze auto krijgen klopt gewoon niet, ze weten precies wat ze binnen krijgen met welke opties, ze hoeven dan enkel het productie nummer in te vullen, aan iedere bestelling hangt sowieso een order nummer waaruit blijkt welke opties de auto heeft
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
fullsizeoutput_463.jpeg fullsizeoutput_464.jpeg fullsizeoutput_463.jpeg fullsizeoutput_464.jpeg fullsizeoutput_465.jpeg fullsizeoutput_466.jpeg IMG_0169.JPG Gisteren opgehaald:mrgreen:

En ik moet zeggen dat de auto verrassend goed rijdt.Inmiddels 250 km gereden en uiteraard nog voorzichtig aan gedaan. Opvallend vind ik de comfort stand en de sport stand. In de sport stand hangt motor gretig aan het gas en in de comfort stand is de vering/demping zoveel meer vergevingsgezind. Welke opties heb ik ni uiteindelijk gekregen:
-executive pakket
-zij en achterruiten getint
-achteruitrijcamera
-digitaal instrumenten paneel
-panoramaschuif-kanteldak
-parkeerassistent
-spiegelpakket
-keyless entry
-dodehoeksensor
-licht en zichtpakket
-koplampverlichting LED
-winterpakket
-Beats
-18" Brescia

Kortom, lekker compleet. Ben er blij mee.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
fullsizeoutput_463.jpeg fullsizeoutput_464.jpeg fullsizeoutput_463.jpeg fullsizeoutput_464.jpeg fullsizeoutput_465.jpeg fullsizeoutput_466.jpeg IMG_0169.JPG Gisteren opgehaald:mrgreen:

En ik moet zeggen dat de auto verrassend goed rijdt.Inmiddels 250 km gereden en uiteraard nog voorzichtig aan gedaan. Opvallend vind ik de comfort stand en de sport stand. In de sport stand hangt motor gretig aan het gas en in de comfort stand is de vering/demping zoveel meer vergevingsgezind. Welke opties heb ik ni uiteindelijk gekregen:
-executive pakket
-zij en achterruiten getint
-achteruitrijcamera
-digitaal instrumenten paneel
-panoramaschuif-kanteldak
-parkeerassistent
-spiegelpakket
-keyless entry
-dodehoeksensor
-licht en zichtpakket
-koplampverlichting LED
-winterpakket
-Beats
-18" Brescia

Kortom, lekker compleet. Ben er blij mee.

Wat heb je uiteindelijk NIET gekregen wat toen wel in je bestelling zat?
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Wat heb je uiteindelijk NIET gekregen wat toen wel in je bestelling zat?

Ik heb er draadloos opladen van de telefoon als optie moeten inleveren. Daarentegen heb ik dode hoek sensoren en automatisch inparkeren voor terug gekregen, zonder extra bij te betalen. Nogmaals, ik vind het door dealer netjes opgelost.

Overigens deze auto is geproduceerd in Zuid-Afrika. Dus de productie is inmiddels daar gestart.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ik heb er draadloos opladen van de telefoon als optie moeten inleveren. Daarentegen heb ik dode hoek sensoren en automatisch inparkeren voor terug gekregen, zonder extra bij te betalen. Nogmaals, ik vind het door dealer netjes opgelost.

Overigens deze auto is geproduceerd in Zuid-Afrika. Dus de productie is inmiddels daar gestart.

Owwwww valt mee! Dode hoek sensoren zijn erg fijn, heb ik zelf ook op de Audi! En, misschien dat draadloos laden nog achteraf te installeren valt...
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
erg netjes en correct, maar dat ze dit al kunnen zeggen betekend gewoon dat ze een auto hebben die in productie is / verkocht….. dat ze niet weten met welke config ze deze auto krijgen klopt gewoon niet, ze weten precies wat ze binnen krijgen met welke opties, ze hoeven dan enkel het productie nummer in te vullen, aan iedere bestelling hangt sowieso een order nummer waaruit blijkt welke opties de auto heeft
De dealer waar ik mn polo regelmatig onderhoud geeft mij anders het idee dat zij werkelijk geen idee hebben wat zij aan het doen zijn daar. Onvriendelijk, onduidelijk en lijken hun hersens niet te gebruiken, dus dat dit soort situaties gebeuren verbaasd mij totaal niet.

On topic: Hele dikke GTI! veel rijplezier en veilige km's gewenst :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!