eibach verlagingsveren

graag jullie mening, ik zit eraan te denken om mijn polo te verlagen met veren van eibach (voor 25 en achter 30 mm). nu jullie ervaring mbt comfort,wegligging, en als je passagiers mee hebt komen de banden dan in de wielkasten? banden maat 215 40 17 alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik heb Eibach Pro veren op mijn standaard dempers.
Op zich ben ik niet geheel ontevreden, maar echt geweldig is het nu ook weer niet.
De originele dempers slaan regelmatig door waardoor je best regelmatig flink op het eind van de veerweg komt. Dit is alles behalve prettig.
Op het moment heb ik dit deels verbeterd door een paar daarvoor bestemde rubberen blokjes tussen 1 winding per voorveer te steken waardoor 1 winding bijna niet veert.
Het is nu iets beter, maar als ik vooraf had geweten hoe het zou rijden zou ik voor een degelijk schroefsetje zijn gegaan.

Matig dus is mijn conclusie. En dan zit ik er nog voornamelijk alleen in. Met 4 personen zal hij helemaal doorslaan.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
ik sluit me volledig aan bij de mening van Martijn6r.

Sinds een week heb ik ook Eibach veren. ik merk dat er veel comfort weg is. drempels moet ik veel langzamer nemen anders slaan ze indd door.
Op voorhand wist ik dit natuurlijk wel maar ik had niet verwacht dat het zo een groot verschil zou zijn
Hij ligt natuurlijk wel veel strakker op de weg waardoor de auto in bochten veel sportiever reageert.

@Martijn6r welke rubberen blokjes heb jij tussen je veren gedaan? mssg ook wel iets voor mij.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!