Eibach pro-kit

jolo

Bekend lid
161
113
62
Onlangs heb ik mijn Polo laten voorzien van een set Eibach Pro-Kit veren. 25/30 verlaging; ik dacht, niet te wild en hou een beetje speling over tussen de banden en de wielkasten; er zitten regelmatig passagiers achterin. De auto ziet er vanachter niet meer als een monstertruck uit en de wielen "volgen" nu mooi de lijnen van de wielkasten. Daarbij is de wegligging nog steeds prima en helt hij veel minder over in bochten. Missie geslaagd dus. Hier op het forum zie ik echter hele mooie Polo's die net een beetje lager zijn en dus (in mijn ogen) net een beetje gemener/sportiever! Ik kreeg eigenlijk al een beetje speitbach...was ik maar voor een centimetertje meer gegaan...
Nu parkeerde een paar dagen geleden toevallig een zelfde Polo naast de mijne; in originele staat. Het verschil is toch wel aanzienlijk, nu je een voor-en-na beeld hebt...Dus achteraf toch blij met m'n Pro-Kitje! Voor iedereen die overweegt zijn auto te verlagen (of te voorzien van een trekhaak :) ); hier het voor en na resultaat met een Pro-Kit, in één foto gevangen!

20201206_142954 (1).jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik heb precies hetzelfde. De verlaging stond zo mooi. Maar ik ga het toch niet terug zetten. Setje 15mm verlagingsveren aan de achterkant heb ik nu. Dat maakt het al stukken beter
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zelf rijd ik nu 2,5 jaar met een schroefsetje en heb er nog geen spijt van gehad. Ja het is lastiger met drempels maar die liggen er liggen er niet voor niks.
Het rijd ook wat stugger, ieder hobbeltje voel je maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Daarnaast ziet de auto er ook gewoon 10x beter uit.
 
Volkswagen  Polo Comfortline 6c  1.2 TSI BlueMotion 90pk 
Eibach pro kit zorgt voor een verlaging van 25/30 ten opzichte van het normale onderstel, Volgens heeft een blueGT een 'sportonderstel' ?
Dus verlaging zorgt er dan maar voor 10/15mm en ben bang dat ik 'm dan alsnog te hoog vind staan..

Wat denken jullie?
 
Volkswagen  Polo  1.4 BlueGT 180pk Vagtechniek 
Eibach pro kit zorgt voor een verlaging van 25/30 ten opzichte van het normale onderstel, Volgens heeft een blueGT een 'sportonderstel' ?
Dus verlaging zorgt er dan maar voor 10/15mm en ben bang dat ik 'm dan alsnog te hoog vind staan..

Wat denken jullie?
Ik denk dat jouw Polo er dan net zo uitziet als elke andere Polo met een pro kit. Dat sportonderstel slaat volgens mij toch op de veren en dempers die er nu onder zitten (lijkt mij). Het zal vast ook met je wielen te maken hebben; maar ik vind jouw auto er nu al gelikt uitzien! Van de ene kant kan die anderhalve cm net het verschil maken, van de andere kant kan je hem dan net nog wat te "gewoontjes' vinden; daar zat ik een beetje mee. Daarom vond ik het wel leuk dat ik nu even kon vergelijken met hoe het er eerst uitzag.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: Wokwok
Eibach pro kit zorgt voor een verlaging van 25/30 ten opzichte van het normale onderstel, Volgens heeft een blueGT een 'sportonderstel' ?
Dus verlaging zorgt er dan maar voor 10/15mm en ben bang dat ik 'm dan alsnog te hoog vind staan..

Wat denken jullie?
Ik heb ook een Blue GT en de Eibach Pro Kit laten monteren. Het is een plaatje!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!