Egr wegschrijven

hier!
Zeer tevreden. beter gasrespons, meer power onderin en, zuiniger!
chipped by ATM
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Brian@soest
@Franklin Polo6R nounounou.. racemonster?? Iets minder traag bedoel je :tongueclosed: :tearsofjoy: Word nog altijd ingemaakt door een 1.6TDI ;)
Mijn bm is echt een beest.
Sta ik naast een 107 c1 ect.
Trek ik ze er vet uit Stick Out Tongue
Maarja elke andere vorm van mobiliteit moet ik in eerste instantie laten gaan:confused:
Maar neemt niet weg dat ik hem 25 extra paarden geven heb wel lekker in Duitsland tot over de 190 kan gaan. En niet meer op de 175 blijf hangen.
Je hebt gelijk het blijven diesels die gemaakt zijn puur voor de 14% bijtelling.
En eigenlijk moet de gene die nu overweegt een polo diesel te kopen. Zich 2x moet bedenken.
Je leert er mee leven.
Maar KOOP EEN 1.6.
Zelfs de 75pk versie. Ook sloom.
Maat veel soepeler.
En t verbruik zal te verwaarlozen zijn.
Niet dat ik niet blij ben met mijn tractor.
Maar als je vooraf weet! Koop 1.6
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Franklin Polo6R HAHAHA! correct! hahaha! die van mij topt af bij de 200 nu.
overigens trek ik er nog 1 andere auto uit: Z'n jongere broertje (1.4TDI vanaf 2014) ook 75pk, maar ietsjes meer koppel. dan komt die 25 pk extra goed uit! koppel is dan gelijk maar door het extra vermogen NET snel genoeg om m voor te blijven!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Leuk gezegd koop een 1.6... Dat was oorspronkelijk ook mijn plan, een knappe 1.6 TDI Highline of vergelijkbaar uit Duitsland halen. Maar de Nederlandse markt is overspoeld met 1.2 TDI's... Met name door de belastingvrijstelling in de periode 2010-2014.

Het betekende in mijn geval bijna een verschil van 2.000,- euro tussen een vergelijkbaar aangeklede 1.6 TDI of mijn huidige 1.2 TDI. Das best geld.

Los nog van de bespaarde moeite t.b.v import, reiskosten, eendagskentekens en verzekeringen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Aan t kijken voor 1.4 tdi.
Maar nog geen mooie schade bak gevonden.
Zoek een met rondom schade.
Of hagel schade.
Nog geen tegen gekomen voor de juiste prijs

1.4 TDI is best wel leuk blok, maar dan moet je hem in Duitsland halen met de 105pk variant, deze kun je chiptunen tot 130pk en 300nm.
Zo ver ik weet is die niet geleverd in Nederland, maar dat kan ik mis hebben.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
1.4 TDI is best wel leuk blok, maar dan moet je hem in Duitsland halen met de 105pk variant, deze kun je chiptunen tot 130pk en 300nm.
Zo ver ik weet is die niet geleverd in Nederland, maar dat kan ik mis hebben.
Zover ik weet kan je m tot 115 pk krijgen.
Geleverd in 75 90 en 105 pk.
105 en 90 bijna onvindbaar in Nederland.
Maar 75 pk is goed te chippen.
Dus wacht rustig op me kans
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Hoe zit het eigenlijk met je roetfilter en je regeneratie proces bij de polo 6r/6c? Wordt dit niet verstoord door je EGR weg te schrijven? Er staat op internet dat je roetfilter niet goed meer kan regenereren zonder EGR systeem.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200428-074400_Chrome.jpg
    Screenshot_20200428-074400_Chrome.jpg
    307.4 KB · Weergaven: 14
Polo  6c  Verkocht 
Hoe zit het eigenlijk met je roetfilter en je regeneratie proces bij de polo 6r/6c? Wordt dit niet verstoord door je EGR weg te schrijven? Er staat op internet dat je roetfilter niet goed meer kan regenereren zonder EGR systeem.
Ik heb dit ook gelezen en ben hier ook benieuwd naar. De een zegt dat je het beter wel kunt wegschrijven en de ander weer niet.. o_O Levert het ook performance winst op als je EGR laat wegschrijven?
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Ik heb dat zelf wel laten doen bij EQ-Performance. Je voelt meer trekkracht. Alleen laatst ging een vriend van mij laten chippen bij bb tuning in Breda.. Was ik meegegaan en voor zijn golf 7 werd dat niet gedaan. Hij gaf aan dat het bij polo’s vooral met een 1.2 tdi motor wel aangeraden was om soepeler te laten lopen de egr uit te schrijven.

Heb er tot heden geen last gehad en is al 2 keer met chippen en zonder egr door de keuring heen.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Ik heb dit ook gelezen en ben hier ook benieuwd naar. De een zegt dat je het beter wel kunt wegschrijven en de ander weer niet.. o_O Levert het ook performance winst op als je EGR laat wegschrijven?
Ben ook erg benieuwd man. Zou sowieso performance winst moeten opleveren, al is het maar een beetje. Alleen ik zit met m'n roetfilter in mn hoofd, ik vind het regenereren namelijk heel belangrijk. Een nieuw roetfilter of je filter laten schoonmaken kost aardig wat knaken.
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!