EGR software wegschrijven?

Lang uit kunnen stellen maar ook mijn lampje t.b.v. de uitlaatregeling brand.
EGR schijnt de oorzaak te zijn en deze is bij mijn weten nog niet vervangen bij mijn 1.2 tdi uit 2011.
Nu weet ik dat eerder vaak EGR verwijderd werden en de software weggeschreven werd. Is dit al mogelijk bij de BM?
Lees tegenstrijdige berichten op het internet, ene kant zegt dat de dashboard software nog niet vrij is gegeven door VW maar ik zie ook meerdere aanbieders die het wel verkopen.

Graag info, en waar moet ik aan denken als ik de EGR laat vervangen?

Alvast bedankt!
 
Vanochtend bij de garage geweest om deze uit te laten lezen. Inderdaad de EGR en direct aanvraag voor coulance regeling geregeld.

Betekend dat ik 100% vergoeding op onderdeel krijg en 50% op arbeidskosten. Wat neer komt op 259,- door mij te betalen.

Valt me reuze mee ondanks alle berichten en verhalen die ik op internet lees.
 
@Onair, omdat de huidige EGR niet goed zijn en allemaal kapot lopen. Wederom zeer slechte kwaliteit van VW, ook de 1.6tdi schijnen hier al mee te kampen echter later dan de 1.2 tdi van ons.

Er zijn meerdere petities en klachten ingediend bij zowel PON als programma's/instanties zoals KASSA en het KIFID. Hieruit is naar voren gekomen dat een EGR niet zo snel mag falen, en zeker niet in deze getalen. Hierdoor kan het zijn dat je in aanmerking komt voor een Coulance zoals bij mij het geval. Let op; dit is niet altijd aan de orde. Bouwjaar/kilometers en onderhoudshistorie zijn wel een voorwaarde.
 
Een EGR vervangen kost dus normaal al 500 eu aan arbeidskosten? Dus daar zijn ze 6-7 uur mee bezig? Volgens mij wordt je compleet voor de maling genomen daar. Op mijn vorige auto heb ik destijds zelf de EGR klep eraf gehaald en schoon gemaakt, wel nieuwe pakkingen gekocht voor 2 tientjes en de boel weer gemonteerd. In totaal incl schoonmaken was ik 2 uurtjes bezig en dat is dus inclusief kijken hoe alles vast zat.
 
Een EGR vervangen kost dus normaal al 500 eu aan arbeidskosten? Dus daar zijn ze 6-7 uur mee bezig? Volgens mij wordt je compleet voor de maling genomen daar. Op mijn vorige auto heb ik destijds zelf de EGR klep eraf gehaald en schoon gemaakt, wel nieuwe pakkingen gekocht voor 2 tientjes en de boel weer gemonteerd. In totaal incl schoonmaken was ik 2 uurtjes bezig en dat is dus inclusief kijken hoe alles vast zat.

het schoonmaken van de egr heeft geen nut! de egr gaat defect in het elektronica gedeelte. de egr + de koeler gaan defect! ook is het niet mogelijk de egr software matig te verwijderen dit omdat de computer van de 1.2 tdi nog niet is gekraakt!
 
het schoonmaken van de egr heeft geen nut! de egr gaat defect in het elektronica gedeelte. de egr + de koeler gaan defect! ook is het niet mogelijk de egr software matig te verwijderen dit omdat de computer van de 1.2 tdi nog niet is gekraakt!

Niet bij de Polo nee, ik heb het over mijn vorige auto, een Honda Civic 2.2 diesel. Deze gaf geen foutmelding maar zat wel vol met roet, de doorlaat was nog maar een halve centimeter groot terwijl die normaal 2,5cm is.

Mijn voorbeeld gebruikte ik ook puur om de tijd te beschrijven omdat ik de montage kosten bespottelijk duur vind van een nieuwe EGR bij de Polo.

Dat hij puur software matig stuk gaat geloof ik niet, want dan zou het resetten van de software of het er opnieuw opzetten genoeg moeten zijn. Waarschijnlijk bedoel je de electronische aansturing.
 
Vet lang??

Volgens mij is de Polo BM er vanaf 2010 in zijn huidige variant. Ik heb direct contact gehad met JD en ze zijn er erg druk mee alleen het schijnt door VW onmogelijk te maken. Ze doen dit niet voor niets uiteraard, weten dat dit in het verleden bij veel diesel blokken gebeurde.

Er is mij uitgelegd wat voor handelingen er verricht moeten worden om de EGR + Pomp te vervangen, en geloof me daar zijn ze bij deze compacte Polo's echt 6 a 7 uur mee bezig.

Ik zag ook een vraag over of de dealer coulant zou zijn, als jij je beurten en APK daar laat doen zal je in aanmerking komen bij voor de coulance. Er zijn wel verschillende varianten heb ik al gelezen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!