EGR EN ROETFILTER WEGSCHRIJVEN

Beste mensen.,
Het motormanagement lampje van mijn (polo Blue motion 1.2 diesel 2010 ... 340000KM ) branden al twee jaar en gisteren heb ik via marktplaats de EGR weg laten schrijven want dat motormanagement lampje branden al 2 jaar. Auto liep verder prima. Alleen had ik het idee dat er iets zwaarder geluid uit de uitlaat kwam. De jongen die de software deed opperde dat hij ook iets van roetfilter storing zag en dat als ik 50 euro bij betaalde hij de roetfilter ook zou weg schrijven. . Nu echter heb ik nog nooit een storing van de roetfilter lamp gezien. Maar goed ik heb het gedaan. Nu lees ik op internet dat als je de roetfilter wegschrijft dat je ook de binnenkant van de roetfilter moet weghalen. Anders heb je snel een kapotte auto. Eigenlijk wil ik de roetfilter ook bij de rdw uit laten schrijven want ik lees dat veel polo dieseltjes niet door de keuring komen. |
Mijn vragen zijn :
Moet ik nu de roetfilter weer software matig bij laten schrijven?
Moet ik de binnenkant van de roetfilter laten verwijderen ?
Of de makkelijkste oplossing hoef ik niks meer te doen ? Egr en roetfilter zijn weggeschreven en dat kan prima zonder problemen. Alleen bij de keuring natuurlijk gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 1.2 Bleumotion  1.2 Diesel 
Ja inderdaad , klinkt logisch. Ik zit toch te denken om het roetfilter weer software matig aan te laten zetten . Ik ben huiverig dat er problemen komen.
Heeft het motormanagement storingslampje ook iets met het roetfilter te maken. Of krijg je bij een storing van je roetfilter een andere storingslampje. Bij mij heeft alleen 2 jaar het motormanagement lampje gebrand. auto liep gewoon prima !!
De EGR laat ik gewoon uitstaan.(ik gok het ) Groet
 
Volkwagen  Polo 1.2 Bleumotion  1.2 Diesel 
Wat ik heb begrepen is dat ze er bij de keuring veel strenger op gaan letten of de EGR klep en roetfilter nog aanwezig zijn en dat deze naar behoren werken. Ik heb ook ooit eens een roetfilter laten verwijderen ivm problemen na al 1 jaar(auto nieuw gekocht en het ging om een opel corsa 1.3 CDTi). Dus uitlaat open gemaakt, keramische inhoud verwijderd en weer netjes dicht gelast. Daarna softwarematig uit de computer geschreven. De auto is in 2018 naar het buitenland geexporteert omdat hij niet meer door de keuring kwam.
Laat je dus ff goed informeren.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: hallopolo2010
Helder antwoord. . Bedankt .

Nieuwe vraag er bij :)) zo rol je van het ene in het andere. Ik heb iemand gevonden die de roetfilter van de binnenkant wil doorboren
Nu mijn vraag. Is doorboren wel genoeg . ik bedoel gaat dat na een jaartje dan ook niet verstoppen.. Want mijn dpf is op off gezet dus geen rengratie (schoonmaak) meer
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 1.2 Bleumotion  1.2 Diesel 
Personen Autos met toelating voor 1 Jan 2017 mag je het roetfilter verwijderen mits je dit meld bij de rdw dan zal geen problemen ondervinden bij de apk betreft dit punt. Het gevolg is wel dat je verplicht bent een emissie toeslag te betalen dat neerkomt op ongeveer 15% meer wegenbelasting
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: hallopolo2010
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!