eerste indruk van xenon Pilot H7 4300K

graafie

Exclusive lid
Vandaag dus een setje xenon van Pilot H7 4300K geinstalleerd. Vanavond voor het eerst mee de weg opgeweest en ik moet zeggen dat het elke euro waard is geweest. Wat een verschil zeg met die gewone halogeen lampen. Je kunt dus veel verder vooruit kijken en ook de bermkanten van de weg worden nu goed verlicht. Tevens is het heerlijk rustig voor je ogen. Ik had alleen één probleempje: toen ik dus de auto had gestart (en dus gaan automatisch de DRL aan) wilde ik het dimlicht via de schakelaar aktiveren. Eerst de stadslichten aan en nog één doordraaien naar dimlicht met als resultaat dat de stadslichten wel branden en het dimlicht niet en een storingsmelding. Dus heb ik alle lampen uitgedaan en de auto afgezet en de sleutel uit het contact gehaald. Daarna de sleutel weer in het contact, starten, (DRL weer aan) via schakelaar verlichting weer activeren en alles werkte zoals het hoort te werken. Dit probleem had ik vandaag overdag ook al gehad dat ik een storingsmelding kreeg. Later ging dit weer goed.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? :?: :?: :?:
 
mischien een slechte massa? voor de xenon.

wat ik altijd doe met mijn xenon, eerst de auto starten en dan de verlichting aan.
vanwegen de hoge piekspanning met opstarten van de xenon
 
kan misschien door je xenon zijn ja...maar goed even alles goed checken dan weet je het zeker ;)
maar heb je met 4300k wel beetje mooi wit licht? ik heb mensen horen zeggen dat je vanaf 6000k pas goed wit licht hebt??
 
Normaal was ik ook voor 5000K gegaan, echt wit dus, alleen is dat er niet van Pilot. Ik vond 6000K al te veel naar blauw gaan wat ik ontzettend lelijk vind lijken. 4300K heeft inderdaad wel iets van gewoon licht al is het wel witter. Bevalt mij verder uitstekend, als ze het tenminste doen.
 
In de verlichtingstechniek is 3000K warmwit en 4000K koelwit. Daglicht ligt ergens tussen de 5000-6500K.
3000K is ook de kleurtemperatuur van halogeen, een gloeilamp zit op 2700K.

Persoonlijk vind ik 6000K erg aftermarket uitzien en zou ik voor 4300K kiezen, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
 
starsky zei:
Overigens is 4300k standaard geleverd bij een VW met xenon, brengt ook het meeste licht op!

Is dat zo??
Ik heb in de bochtenverlichting 5000k zitten en deze lijken toch geler... wellicht komt dit door het dimmen
 
Vanmiddag maar even teruggegaan naar de autoshop om te informeren waarom de xenonverlichting soms wel en soms niet werkte. Ze hebben gelijk met Pilot gebeld en die zouden de nieuwste ballasten naar hun toesturen en dan zou het probleem dat bij hun bekend was verholpen moeten zijn. We wachten dus maar af.
 
Nou das is het juist, de originele xenon en led's zijn witter dan de philips.
Deze lijken wat gelig naast de VW. De bochtenverlichting licht langzaam op dus wellicht krijgen de philips wat minder spanning.
Ik ga van de week even 5800k proberen
 
Roel83 zei:
In de verlichtingstechniek is 3000K warmwit en 4000K koelwit. Daglicht ligt ergens tussen de 5000-6500K.
3000K is ook de kleurtemperatuur van halogeen, een gloeilamp zit op 2700K.

Persoonlijk vind ik 6000K erg aftermarket uitzien en zou ik voor 4300K kiezen, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Dus 6000k is erg sjonnie look?

ik dacht altijd dat 6000k mooi wit licht is...maar blijkt dus dat ik 4300k moet hebben?
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!