Eerste auto

Hallo allemaal,

Mijn naam is Koen en ben 19 jaar. Ik wil begin volgend jaar mijn eigen auto kopen en wil graag een Polo kopen. Gezien mijn leeftijd is een GTI nog niet te verzekeren en wil mijn eerste auto graag op mijn eigen naam zetten. Nou zou ik graag een polo 1.2 TSI 105 pk halen. Mijn vraag is of ik met dit model wel een leuk sportief uitlaatsysteem kan bouwen en dingen zoals remmen, velgen, vering en ander exterieur? zo niet wat zijn andere leuke alternatieven? Ben opzoek naar een polo rond een ton op de teller met als prijs rond de 8/9 duizend.
 
Volkswagen  polo  1.2 16V 75pk 
Een GTI niet te verzekeren ivm acceptatie of qua premie? Ik raad je aan om bij Interpolis te kijken. Accepteren alles en qua sportievere modellen vaak (zeer) gunstig geprijsd. Als je thuiswonend bent met je ouders kan je hem ook bij hun op de polis zetten met jouzelf als regelmatige bestuurder. Dan bouw je zelf schadevrije jaren op en kan je gebruik maken van de pakketkorting van je ouders.

Succes met je zoektocht!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en gabrielseinen
Een GTI niet te verzekeren ivm acceptatie of qua premie? Ik raad je aan om bij Interpolis te kijken. Accepteren alles en qua sportievere modellen vaak (zeer) gunstig geprijsd. Als je thuiswonend bent met je ouders kan je hem ook bij hun op de polis zetten met jouzelf als regelmatige bestuurder. Dan bouw je zelf schadevrije jaren op en kan je gebruik maken van de pakketkorting van je ouders.

Succes met je zoektocht!
GTI valt wel buiten het budget. Stel ik zou een GTI kopen uit 2010 is het dan aan te raden beperkt casco of volledig casco te verzekeren?
 
Volkswagen  polo  1.2 16V 75pk 
GTI valt wel buiten het budget. Stel ik zou een GTI kopen uit 2010 is het dan aan te raden beperkt casco of volledig casco te verzekeren?

Dat ligt er maar net aan welke risico’s je breid bent zelf te dragen. En wat je financiële draagkracht is bij schade. Maw ben je bereid om zelf veroorzaakte schades te betalen, en kan je dat ook. Stel je maakt een ongeluk, dus dat is alleen verzekerd bij volledig casco. Hoe dringend en belangrijk is het om daarna gelijk weer een nieuwe auto te hebben? En kan je daarna zelf ook een nieuwe auto kopen? Stel je hebt wel echt een auto nodig en je kan niet gelijk een nieuwe kopen dan zou ik hem zeker volledig casco verzekeren, ondanks de leeftijd.
Kijk ook goed naar de lengte van de aanschafwaarde regelingen van verschillende verzekeraar’s. Dit bied toch vaak wel een fijne zekerheid hoeveel je precies terug krijgt voor je auto bij een diefstal of total loss
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
enige reden waarom dat type i.p.v. een type vanaf 2009?
De Polo 6C (facelift model van de 6R) heeft geen distributieketting zoals de Polo 6R, de distributieketting kan wel eens rammelen. De Polo 6C staat op het nieuwe MQB platform.

De 6R 1.2 TSI is ook ok hoor !
Er is niets mis met de Polo 6R, maar als hij tot €9000,- te besteden heeft, zou ik voor de Polo 6C gaan.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dov en VM407
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!