Een review van jouw Volkswagen Polo

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers,

Wederom willen wij een beroep op jullie doen! Wie o wie (hoe meer hoe beter) zou er een review willen schrijven over zijn Volkswagen Polo. Het maakt dus totaal niet uit welk type je hebt. Deze reviews zullen op het forum geplaatst worden onder je eigen naam en je kunt je review dus zo vaak wijzigen als je wilt!. Van waar dit beroep? Er zullen genoeg mensen zijn die op het forum meelezen om een beeld te krijgen bij een bepaalde auto. Bijvoorbeeld de BlueGT of de GTI, hoe bevalt de auto en waarom lees ik bij de GTI bijvoorveeld zoveel over olie verbruik.

Autoweek.nl houd de volgende punten aan, misschien wel een idee om dit aan te houden (waarom iets opnieuw uitvinden :) ) En voor de slimmerik, we mogelijk natuurlijk niet kopiëren van autoweek.nl dus vandaar deze vraag.

Uitvoering3-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
Km-stand bij aanschaf0 km
Km-stand laatst17.500 km
Eerste review-invoer27-03-2011
Laatst gewijzigd11-05-2014
Comfort
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_leeg.gif
Prestaties
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_leeg.gif
ster_leeg.gif
Betrouwbaarheid
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_leeg.gif
Kosten
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
ster_heel.gif
Overall waardering


Namens MyPolo alvast bedankt!
 
VW Polo BlueGT 1.4 TSI 140pk

-5 deurs
-6 versnellingen handgeschakeld
-BJ 2014
-Bij aanschaf 0km
-Op dit moment 2500km op de teller

Comfort 4,5/5
Het optionele zwarte alcantara interieur is heel erg comfortabel en ik geniet elke dag van de strakke (tijdloze) styling van het dashboard en sportieve stuur.
Dankzij de sportieve ophanging die 15mm lager is, ligt hij goed op de baan en toch blijft de rit comfortabel.

Prestaties 4/5
De wagen is voor zijn "slechts" 140pk vrij vinnig en gaat in 7.9 seconden naar de 100km/u, dit heb ik zelf al getest met timers en de fabrieksopgave klopt dus.
De cilinderuitschakeling werkt heel goed en daarmee bedoel ik dat je het niet merkt wanneer hij overschakelt van 2 naar 4 cilinders en omgekeerd.
De mindere punten vind ik:
-De wagen is enorm stil, waardoor je niet echt het gevoel krijgt dat hij zo snel gaat.
-Benzine verbruik ligt ook merkbaar hoger dan wat VW beweerd. Iemand die een beetje sportief rijdt (en daarmee bedoel ik nog steeds vrij beschaafd) gaat weinig kunnen genieten van het zuinig rijden dankzij cilinderuitschakeling.

Betrouwbaarheid x/5
Hier kan ik nog niet echt over oordelen aangezien ik hem nog maar 2 maand in men bezit heb.

Kosten 3/5
Het is geen goedkope wagen in zijn klasse, maar de afwerking is top en daar betaal je natuurlijk ook voor. Over de onderhoudskosten kan ik ook nog niet veel zeggen aangezien ik hem nog niet langer heb.

Besluit 4/5
Het is een mooie, comfortabele en vinnige wagen die zich zowel in de stad als op de snelweg thuis voelt.
Nog een aantal pk'tjes meer, wat meer geluid en wat meer vermogen in de hogere toeren en hij zou een 5/5 krijgen.
In het algemeen ben ik tot hier toe zeer tevreden van mijn aankoop en zou de wagen zeker aanraden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!