Een Polo kiezen

Samwise

Nieuw lid
Goedenavond,

Mijn eerste post op dit forum, ik ben Sam, 26 jaar en kom uit het zuiden.
Momenteel rij ik een Ford Transit bus, deze gebruik ik dagelijks om naar het werk te rijden.
Naast mijn vaste baan heb ik ook nog een klein verhuur bedrijfje, vandaar dat het fiscaal voordelig is om een grijskenteken voertuig te rijden.

Nu ben ik opzoek naar een kleinere, wendbaardere, makkelijk rijdende, goedkopere en zuinigere auto.
Momenteel heb ik twee auto's op het oog, namelijk of de Volkswagen Polo 9n3 of de Peugeot 207.
zeker is dat het een benzine model gaat worden.

Ik heb momenteel twee Polo's op het oog:
- Volkswagen Polo 1.4 16v trendline 55kW
Zwart
06/2005
71.000km
75 pk
lichtmetaal
speakers achter
airco
elektrische spiegels
boordcomputer
Cruisecontrol
elektrische ramen voor
laatste beurt 9000 km geleden
Verkoper is autobedrijf

vraagprijs 5950 euro

- Volkswagen Polo 1.4 16v Optive 59kW
Antraciet grijs
80pk
93.000km
10/2006
Speakers achter nog onbekend
Airco
elektrische spiegels
trekhaak
Elektrische ramen voor
laatste beurt 3000km geleden + nieuwe achterbanden
verkoper is particulier

Vraagprijs 6250 euro

Beide auto's verkeren opties van binnen en van buiten in nieuwstaat en beide kleuren vind ik heel mooi.

nu zit ik dus te twijfelen...

De eerste auto heeft een boord computer en dat is een grote pre ivm buitentemperatuur aanduiding (rest van de functies kan ik prima missen) en heeft lichtmetalen velgen
echter is de tweede een jaar en vier maanden jonger, heeft 5 pk meer en nieuwe achterbanden maar heeft daar in tegen 20.000 kilometer meer gelopen.
ook weet ik van de tweede nog niet of er speakers achterin zitten, ik hoop vanavond van de verkoper daar bericht over te krijgen.

welke keuze zouden jullie maken en waarop gebaseerd??

Alvast bedankt voor de info.

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
Net van de verkoper van de tweede auto een mail terug gehad,

De auto heeft geen boordcomputer. In juni 2011 is de distributie vervangen en de laatste beurt is juli dit jaar geweest. Toen is ook de koppeling en drukgroep vervangen. Er is een onderhoudsboekje bij en de auto is onderhouden bij een garage.

De auto heeft aan de linkerzijde parkeerschade gehad . Dit is gerepareerd.

Speakers in de achterdeuren wist de eigenaar zo niet, dit kan hij dit weekend pas nakijken.

Bij mij thuis hebben ze me altijd geleerd dat autoverkopers, als in mensen die alle soorten auto's verkopen niet slim is..
Ongevalauto's noemen ze het.
Een volkswagen garage daarentegen is iets anders, die moeten hun naam zeker goed houden.

Dit is iig mijn mening! Hiermee wil ik zeker niemand beledigen!

Bij mij thuis hebben ze me altijd geleerd dat autoverkopers, als in mensen die alle soorten auto's verkopen niet slim is..
Ongevalauto's noemen ze het.
Een volkswagen garage daarentegen is iets anders, die moeten hun naam zeker goed houden.

Dit is iig mijn mening! Hiermee wil ik zeker niemand beledigen!

Je heb gelijk zeker in goede tijden,hoe komt een handelaar aan een auto moet je je altijd afvragen.
Meestal schade of veel km.(jonge auto,s).
Inruilers die daar uit voortvloeien dus een oude polo zoals hier genoemt kunnen daarintegen wel weer goed zijn.
De particulier is wel eerlijk de schade te vermelden,of de schade is nog zichtbaar en is hij daarom zo eerlijk.
Maar als je het zelf niet kan inschatten,waarom doe je geen aankoopkeuring?
Als ik zelf moest beslissen kocht ik geen van beide en ging voor een jonge cq nieuwe vw up(of familie) of een toyota ygo .
Deze auto,s zijn niet de jongste meer.

Mijn voorkeur gaat ook altijd uit naar een betrouwbare particulier, in plaat van een gladde autoverkoper met zijn praatjes.

Een Aygo of Up zijn veel te klein, deze vallen voor mij persoonlijk zowiso af.

Mijn voorkeur gaat ook altijd uit naar een betrouwbare particulier, in plaat van een gladde autoverkoper met zijn praatjes.

Een Aygo of Up zijn veel te klein, deze vallen voor mij persoonlijk zowiso af.

Altijd zorgen dat het onderhoudsboekje in orde is.. Dat is al veel belangrijke informatie.
Verder is het een beetje afwachten en luisteren. Als het niet veel haast heeft kan je beter een beetje "snipen" op internet tot je de juiste voor jou vindt ;)

Hoeveel werk is het om bij auto zonder boordcomputer een boordcomputer in te bouwen?
Mogelijk zelfs met een groot MFD+ / FIS teller unit.

Ik zou vor de 80pk versie gaan omdat er genoeg horror verhalen over het 75 pk blok gaan (bron: internet en verschillende garages waaronder waar ik werk) heb zelf namelijk ook voor dezelfde keuze gestaan (kantelende zuigers/nieuw onderblok nodig)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!