Een paar vragen over polo 6r

Goedenmiddag,

aangezien ik nieuw ben op dit forum, wil ik mij even voorstellen.
Ben Patrick, 35 jaar en woonachtig in de regio Rotterdam. Zelf rij ik met een Audi A4 uit 2005.

Heb me aangemeld op dit forum, omdat ik wat vraagjes heb over de Polo 6R van mijn ouders.

Het betreft een VW Polo 1.2 TSI Highline DSG7 uit 2011 zonder multi functioneel stuurwiel.

Nu vallen mij de volgende dingen op :
- Dagrijverlichting is de normale dimlicht verlichting, zowel voor, als achter. De lampjes in de bumper branden niet. Bij de lichtschakelaar op 0 brand ook de dimlicht verlichting.
- De bochtenverlichting werkt niet. Net in de lampunits gekeken, er lijken geen fittingen / lampjes te zitten of zijn die niet zichtbaar van buitenaf ?
- De orginele RNS 310 / 315 werkt goed, zowel radio, navigatie als telefonie. Maar tussen de tellers heb ik geen zicht op de aanwijzingen van de ingeschakelde navigatie. Tevens heb ik tussen de wijzers alleen de boardcomputer, dus ook geen radio overzicht of telefoon mogelijkheden.
- Mijn ouders hebben aan de dealer gevraagd om de auto zo te configureren dat hij automatisch op slot gaat. Dit werkt naar behoren. Echter bij het ontgrendelen van de auto (voor vertrek), gaat alleen de linker deur open. Ze moeten 2x op de ontgrendelingsknop drukken van de afstandsbediening om alle deuren te ontgrendelen.

Kunnen jullie mij helpen met mijn vragen.

Alvast bedankt.

Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105 PK 
Hoi @Patrick-V6TDI, ik kan wel wat antwoorden geven op je vragen.

De eerste 2 vragen zijn hetzelfde als mijn polo (1.4 van 2010). Mijn lampen branden inderdaad ook altijd en geen bochtverlichting in de mistlampunits. Dat de lichten altijd branden kan mogelijk de nordic setting zijn (voor landen zoals Zweden dus). Bij mij heeft er echter al 2 man met de vagcom naar gekeken en krijgen dit allebei niet uitgezet. Voor de bochtverlichting heb ik eens geïnformeerd bij de dealer. Deze zei mij eigenlijk wat jij ook al zei: er zitten geen lampjes hier (enkel voor het mistlicht) en er moeten kabels getrokken worden daarvoor. Aangezien dit lampje volgens mij ook het dagrijlicht is, zal dit bij jou ook niet gaan en zal dus de nordic setting ook niet kunnen worden uitgezet.

Ikzelf heb geen RNS310 of 315 dus daar heb ik buiten de Touran van mijn ouders niet echt ervaring mee. Ik weet wel dat er verschillende tellerunits (MFA genaamd) bestaan. Sommigen hebben minder functionaliteit dan anderen. Ik dacht dat die met de navigatie-aanwijzingen de MFA+ heet. Je kan eens proberen een van de twee zijknopjes op het hendeltje van de ruitenwissers even ingedrukt te houden. Bij mij gebeurt er dan niets maar het kan zijn dat je dan door verschillende menu's kan scrollen.

Tot slot het ontgrendelen. Dit is puur een vagcom instelling. Als je even bij iemand langsgaat met een vagcom of bij de dealer (die je mogelijk ook moet betalen dan) kan dit normaal simpel op 1 klik worden gezet en zou alles moeten ontgrendeld zijn na 1 klikje.

Hopelijk is het een beetje duidelijker nu ;)

Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!