Een nieuwe Polo in 2 minuten VW Pamplona

Mooi om zo de totstandkoming van een Polo te zien. Wat een enorme logistiek moet daaraan te pas komen... :cool:

Ik kan je dan zeker Autostadt Wolfsburg aanbevelen. Een paar dagen voor uittrekken en neem een hotelletje in één der randdorpen van Wolfsburg, want in de stad zijn ze zeer prijzig. De rondleiding is trouwens gratis.

Autostadt is een 25 hectare groot park met daarin vele paviljoens over auto’s en autotechnieken. Ieder merk van de Volkswagen Groep heeft een eigen paviljoen. Daarnaast zijn er de publiekstrekkers zoals het ZeitHaus over de geschiedenis van de auto, het AutoLab en de fabrieksrondleiding door de productiehallen die u meer vertellen over de kunst van het auto bouwen.
 
in Brussel maken ze enkel de Audi A1 hoor. of ben ik verkeerd ??

btw, heb een Y staan in het chassisnummer. dus die komt van Spanje :mrgreen:

Dat wijzigt zich nogal eens, vaak bij modelwijzigingen ivm met de montagelijn.
Maar op m'n werk staan een paar Polo's 9N gemaakt in Brussel (B).
Van de 6R heb ik alleen nog de Y (Pamplona) in het chassisnummer zien staan.

Als je naar de historie van VW Brussel kijkt:

2007-2009

Overgangsperiode: opeenvolgende vernieuwing van de fabriek door Audi

Productie van de Audi A3, VW Golf (tot de zomer 2007) en
VW Polo door Audi.

2008-2010

Er werd ongeveer 300 miljoen euro geïnvesteerd voor de aanloop van de A1 in de fabriek van Brussel. De meest opmerkelijke werkzaamheden betreffen de ombouw van de montagelijnen 1 en 2, de opbouw van een nieuwe plaatslagerij met 450 nieuwe robotten en de opening van een eigen aanloop- proef –en analysecentrum.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!