een controlelampje brandt .

goedeavond,

Vandaag tijdens een ritje naar huis ging opeens het controlelampje branden dat lijkt op een gloeilampje .
Deze is al een keer eerder gaan branden ( 2 dagen na we hem hadden) maar toen ging die weer uit toen ik de motor even uitgedaan had.
Toen de dealer maar even gebeld, maar die zei dat ik het even moest afwachten en vandaag branden die weer even.
Vandaag is die ook weer uitgegaan nadat ik de motor had uitgedaan .

Dat is binnen drie weken 2 keer.

kan dit kwaad , wie weet wat het zou kunnen zijn.???
 
Het kan zijn dat de gloeibougie niet goed meer is (Vuil/kapot)
Maar het kan ook zijn dat de remlicht schakelaar kapot is,
Dit heb ik ook gehad bij mijn golf 4 1.9 TDI
Dan gaat namelijk ook het dat lampje branden/knipperen
maar dat is te controleren waneer dit lamje dus brand/knippert
om te kijken of je remlichten het doen...
en anders gewoon laten uitlezen,,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Dit gebeurt meestal bij vochtig weer. Bij Tourans komt dit veel voor, heeft te maken met een niet optimaal contact tussen een lampje en een fitting. Bij vochtig weer verandert de weerstand en denkt de computer dat er een lampje stuk is.
Je kunt alle lampjes even nalopen en checken op corrosie op de fitting en eventueel wat contactspray op de contactoppervlakjes spuiten, dan ben je er weer een hele tijd van af.
In gebieden aan zee komt dit probleem vaker voor dan in het binnenland doordat zoute lucht eerder corrosie veroorzaakt.
 
@ mike 2165 , wij hebben een 1.2 tsi , en dus hebben wij geen gloeibougie.

@FlashredBM lijkt mij sterk dat er binnen 3 weken al corrosie is onstaan , en de eerste keer is 2,5 week geleden , toen hadden we hem net 2 dagen. en het is een nieuwe tsi . maar toch bedankt het is misscchien een idee , als er niets uit het uitlezen komt .

ik hoop alleen niet dat het kwaad kan om met zo een kleine storing wat langer door te rijden ik zal maandag wel weer even de dealer bellen , dat de storing weer is terug gekomen.
 
als het wat weer had mee gezeten :oops: :twisted: :twisted: hadden we wel even de lampjes nagelopen maar ivm het weer denk ik dat een uitlezing geen kwaad kan Big Grin Big Grin vandaag ook door redelijk zwaar noodweer gereden en weer helemaal niets geen problemen ik snap er zelf even niets meer van maar wil jullie wel bedanken voor jullie goeie ideeen

mvg patrick en ginette
 
Als je ook bij de meeting bent, kan ik eventueel je foutcodes uitlezen als je die hebt... Maar volgens mij heb je gewoon ergens een stuk lampje. Je storingslampje gaat pas branden als je het lampje gebruikt.

Stel dat je achteruitrijverlichting kapot is, dan gaat het gele dashboard lampje pas branden als je de auto in z'n achteruit zet...
 
het rare is de lampen doen het allemaal en de fout melding komt niet altijd op pas 2 de x dat hij er is geweest en toen ook gekeken of alle lampjes het deden en toto nu toe ook geen direct een sterkte verandering uitlezen mag altijd dat kan geen kwaad we gaan het zien als ik het goed hoorde gaat het weer ook wat beter worden dit weekend en dan even de lampjes na kijken of er misschien wel iets los zit je weet het nooit

@ Silencernl thanx voor de mogelijkheid om hem uit te lezen op 11 sep de tijd van de verjaardag is nog niet bekent helaas ligt aan me opa s gezondheid op dat moment

groetjes patrick
 
hier het zelfde probleem ook bij een 1.2 tsi. Gisteren kreeg ik de melding 2 keer en alle lampengecontrolleerd maar niks aan de hand. Naar de dealer geweeest en daar hebben ze hem aan de computer gehangen maar konden niks vinden. Vandaag weer het zelfde probleem gehad, weer naar de dealer maar te laat wantalle monteurs waren al naar huis. Maandag een afspraak maken en dan gaan ze hem helemaal nakkjken. Als ik meer weet post ik het
 
o ( gelukkig ) word dus niet gek hahahah
nopu ja gelukkig ik snap er zelf geen fluit van ben nog niet bij de dealer geweest ben nog wel een ronde gemaakt ik heb het donker bruin vermoede dat het een relai kan zijn die misschien blijft hangen ivm de lampen die het allemaal doen ik hoop dat ze bij jou snel de oplossing weten te vinden

groetjes patrick
 
Hey wij stonden naast elkaar met elkaar te praaten
Heb je Siencer nog gevonden om het probleem na te kijken met je lamp

@silencer ik had je ook nog gezocht voor een babbel en autolock aan te zetten maar heb je niet gevonden helaas
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
hier even een update van onze kant,

Vandaag zag een collega van mn vriendin dat het linker remlicht kapot wat, lampje net vervangen en nou is de melding ook weg. Kan natuurlijk zijn dat i nog terug komt. Ben afgelope vrijdag weer bij de dealer geweest maar toen waren en geen monteurs meer en hebben we met 2 verkopers de auto onderzocht maar niemand kon een kapot lampje vinden dus ik heb het idee dat de auto de melding al geeft voordat een lampje echt kapot is. Nou maar hopen dat de melding weg blijft

Groeten Hugo
 
Ik heb ook al regelmatig die storing gehad in m.n nieuwe BM
Het begon al na 2 dagen
ben bij de dealer geweest.
Ze hebben hem aangesloten op de computer en zagen dat er inderdaad iets mis is met de bedrading ofzo
Over 2 weken moet de auto er een dag heen en dan gaan ze hem helemaal doormeten en checken.
Ik hou jullie op de hoogte
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!