Dynamo van de auto laad de accu niet

Hallo forumleden.
Ik heb onlangs problemen gekregen met mijn auto, (polo 6c 2014 1.2tsi)
Het begon er mee dat mijn auto niet wou starten, snel de accu gemeten en hij gaf 10,6 volt aan.
De accu heb ik de hele nacht aan de lader gedaan en de volgende dag weer in de auto gezet, daarna een stuk wezen toeren.
Toen ik thuis kwam heb ik de accu weer opgemeten en zag dat de spanning weer gezakt was helaas.
Accu er weer uit gehaald en aan de lader gelegd tot die vol was.
Heb hem een tijd laten staan om te kijken of de spanning ook weer zou zakken, dat is ook gebeurd.
Ik heb direct een andere accu besteld van Varta, en nogsteeds hetzelde verhaal.
Nu heb ik ergens gelezen dat als je je auto op contact zet dat er dan een lampje van de accu gaat branden, en dat je hem start het lampje weer uitgaat en dat schakelt de dynamo in?
Als ik mijn auto op contact zet dan zie ik geen lampje.
Wie on wie kan mij uit de brand helpen?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2tsi 90pk >>>> 140pk 235nm by JDEngeneering 
Van zodra de motor draait begint de alternator stroom op te wekken, en moet de spanning over de accu rond de 13-14V zijn. Wanneer dit niet het geval is, is je alternator meer dan waarschijnlijk defect.

Je kan eventueel ook nog rechtstreeks op de + aansluiting van je alternator de spanning meten om te controleren of je niet met draadbreuk tussen de alternator en accu te maken hebt.

Heb je de wagen al eens uitgelezen op foutencodes? Mocht je alternator niet werken is er meer dan waarschijnlijk een foutcode opgeslagen. Ook als het acculampje op je teller niet werkt.
Ik heb geen Polo 6c, maar op mijn Polo 9n3 brandt het acculampje op de teller direct wanneer ik hem op contact zet.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Van zodra de motor draait begint de alternator stroom op te wekken, en moet de spanning over de accu rond de 13-14V zijn. Wanneer dit niet het geval is, is je alternator meer dan waarschijnlijk defect.

Je kan eventueel ook nog rechtstreeks op de + aansluiting van je alternator de spanning meten om te controleren of je niet met draadbreuk tussen de alternator en accu te maken hebt.

Heb je de wagen al eens uitgelezen op foutencodes? Mocht je alternator niet werken is er meer dan waarschijnlijk een foutcode opgeslagen. Ook als het acculampje op je teller niet werkt.
Ik heb geen Polo 6c, maar op mijn Polo 9n3 brandt het acculampje op de teller direct wanneer ik hem op contact zet.
heb hem vanmiddag uitgelezen met een blue driver en geen codes
 

Bijlagen

  • 8480F95A-94FB-4E7F-9105-B9199CB4905D.jpeg
    8480F95A-94FB-4E7F-9105-B9199CB4905D.jpeg
    66.1 KB · Weergaven: 13
Volkswagen  Polo 6c  1.2tsi 90pk >>>> 140pk 235nm by JDEngeneering 
Accu moet ingeleerd worden in de boardcontrolmodule zodat StartStop goed zal functioneren. Dit systeem is gegevens van de accu nodig om berekeningen op te basseren mbt tot ontlaadsnelheid etc.

Voordat je verder gaat zoeken:
- meet je accuspanning (12-13V)
- Start je auto, laat deze 2min lopen, meet je accuspanning (~14V)
- Zet zoveel mogelijk verbruikers aan (lampen, achteruitverwarming, stoelverwarming etc) Meet je accuspanning nog een keer. Deze meting mag NIET verschillen met de vorige meting!!!!

klopt dit allemaal en je accu blijft leeg lopen als de auto stil staat?
- koppel de accu los, zet een multimeter tussen de accupool en de accu (LET OP! GEBRUIK DE STROOMMETING VAN DE MULTIMETER, NIET VOLTAGE METING!)
- doe alle deuren dicht en op slot (eventueel de motorkapdetectieschakelaar bedienen)
- wacht 10-15min en controleer de stroom die nu door de multimeter vloeit. dit moet bijna niks zijn (paar miliamperes, niet tientallen miliamperes)

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Accu moet ingeleerd worden in de boardcontrolmodule zodat StartStop goed zal functioneren. Dit systeem is gegevens van de accu nodig om berekeningen op te basseren mbt tot ontlaadsnelheid etc.

Voordat je verder gaat zoeken:
- meet je accuspanning (12-13V)
- Start je auto, laat deze 2min lopen, meet je accuspanning (~14V)
- Zet zoveel mogelijk verbruikers aan (lampen, achteruitverwarming, stoelverwarming etc) Meet je accuspanning nog een keer. Deze meting mag NIET verschillen met de vorige meting!!!!

klopt dit allemaal en je accu blijft leeg lopen als de auto stil staat?
- koppel de accu los, zet een multimeter tussen de accupool en de accu (LET OP! GEBRUIK DE STROOMMETING VAN DE MULTIMETER, NIET VOLTAGE METING!)
- doe alle deuren dicht en op slot (eventueel de motorkapdetectieschakelaar bedienen)
- wacht 10-15min en controleer de stroom die nu door de multimeter vloeit. dit moet bijna niks zijn (paar miliamperes, niet tientallen miliamperes)

Succes!
Bedankt :) , vanmiddag ga ik naar de garage om de accu in te leren.
Daarna hou ik het nog even goed in de gaten bedankt voor je reactie
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2tsi 90pk >>>> 140pk 235nm by JDEngeneering 
Net terug van
Accu moet ingeleerd worden in de boardcontrolmodule zodat StartStop goed zal functioneren. Dit systeem is gegevens van de accu nodig om berekeningen op te basseren mbt tot ontlaadsnelheid etc.

Voordat je verder gaat zoeken:
- meet je accuspanning (12-13V)
- Start je auto, laat deze 2min lopen, meet je accuspanning (~14V)
- Zet zoveel mogelijk verbruikers aan (lampen, achteruitverwarming, stoelverwarming etc) Meet je accuspanning nog een keer. Deze meting mag NIET verschillen met de vorige meting!!!!

klopt dit allemaal en je accu blijft leeg lopen als de auto stil staat?
- koppel de accu los, zet een multimeter tussen de accupool en de accu (LET OP! GEBRUIK DE STROOMMETING VAN DE MULTIMETER, NIET VOLTAGE METING!)
- doe alle deuren dicht en op slot (eventueel de motorkapdetectieschakelaar bedienen)
- wacht 10-15min en controleer de stroom die nu door de multimeter vloeit. dit moet bijna niks zijn (paar miliamperes, niet tientallen miliamperes)

Succes!
Accu moet ingeleerd worden in de boardcontrolmodule zodat StartStop goed zal functioneren. Dit systeem is gegevens van de accu nodig om berekeningen op te basseren mbt tot ontlaadsnelheid etc.

Voordat je verder gaat zoeken:
- meet je accuspanning (12-13V)
- Start je auto, laat deze 2min lopen, meet je accuspanning (~14V)
- Zet zoveel mogelijk verbruikers aan (lampen, achteruitverwarming, stoelverwarming etc) Meet je accuspanning nog een keer. Deze meting mag NIET verschillen met de vorige meting!!!!

klopt dit allemaal en je accu blijft leeg lopen als de auto stil staat?
- koppel de accu los, zet een multimeter tussen de accupool en de accu (LET OP! GEBRUIK DE STROOMMETING VAN DE MULTIMETER, NIET VOLTAGE METING!)
- doe alle deuren dicht en op slot (eventueel de motorkapdetectieschakelaar bedienen)
- wacht 10-15min en controleer de stroom die nu door de multimeter vloeit. dit moet bijna niks zijn (paar miliamperes, niet tientallen miliamperes)

Succes!
Net weer van de garage.
Hij vertelde mij dat de auto nog dacht dat die oude accu er nog in zat en daarom niet goed ging laden.
Als ik door had gereden had dat schade kunnen geven aan mijn accu en dynamo, ivm dat de dynamo bijvoorbeeld de accu steeds voller gaat laden omdat die nog denkt dat die oude er in zit.

Allemaal bedankt voor de reacties dit onderwerp kan wel gesloten worden.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2tsi 90pk >>>> 140pk 235nm by JDEngeneering 
Net terug van


Net weer van de garage.
Hij vertelde mij dat de auto nog dacht dat die oude accu er nog in zat en daarom niet goed ging laden.
Als ik door had gereden had dat schade kunnen geven aan mijn accu en dynamo, ivm dat de dynamo bijvoorbeeld de accu steeds voller gaat laden omdat die nog denkt dat die oude er in zit.

Allemaal bedankt voor de reacties dit onderwerp kan wel gesloten worden.
doet hij het nu wel goed? bij de 1.2 tdi bm hoefde hij niet ingeleerd te worden, als je de zelfde accu erin zet.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
doet hij het nu wel goed? bij de 1.2 tdi bm hoefde hij niet ingeleerd te worden, als je de zelfde accu erin zet.
Het hoeft ook niet maar jouw acuu werkt wel beter op het moment dat je dit wel doet zoals eerder omschreven. Ook bij de zelfde acu.

Vaak wordt alleen gezegd dat er wel een serienummer op moet staan, en deze precies moet worden overgenomen. Dit hoeft niet perce, je kan gewoon van 00000 naar 00001 inleren.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
doet hij het nu wel goed? bij de 1.2 tdi bm hoefde hij niet ingeleerd te worden, als je de zelfde accu erin zet.
Ja hij doet het weer goed, als je dezelfde accu er in doet weet ik het niet zeker want de monteur heeft het serienummer etc van de accu allemaal moeten overzetten.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2tsi 90pk >>>> 140pk 235nm by JDEngeneering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!