Dubbel DIN audiosysteem

Ik vroeg me af er er forummers zijn die een niet-VW double DIN multimediasysteem hebben geïnstalleerd in hun Polo. Ben daarbij benieuwd naar de eventuele ervaringen met verschillende merken (Pioneer, Kenwood, JVC etc.).

Heb destijds zelf niet voor de af-fabriek optie gekozen ivm mogelijke diefstalgevoeligheid, de naar m'n mening (gezien de toch wel forse meerprijs) niet al te beste 'value for money' in verhouding tot aftermarketsystemen en het standaard ontbreken van een iPod aansluiting. Vind zo'n dashboardvullend systeem, los van de extra functionaliteit, echter wel een mooier gezicht dan een enkel DIN dus wil eigenlijk dus alsnog zoiets installeren.

Had m'n oog laten vallen op een aantal modellen van Pioneer maar alle varianten van dit merk lijken geen afneembaar front te hebben, en dat is me toch een beetje een te groot risico.

Iemand ervaringen?
 
Tsja.. Het ligt er aan wat je wensen zijn. Ik heb ook veel vergelijkend onderzoek gedaan naar het meest complete systeem dat aansloot op mijn eisen. Daarbij kwam ik tot een systeem wat origineel oogt en veel functionaliteit bied. Denk hierbij aan Zenec, RNS, Kenwood en Pioneer. Qua functionaliteit zijn de meeste systemen gelijk, denk hierbij aan Bluetooth, DVD, Navigatie en SD/USB. Echter is de RNS510 met deze opties aanzienlijk duurder dan de concurrerende systemen. Wil je een systeem wat origineel lijkt en diefstalveilig is dan kun je kiezen voor Pioneer AVIC-F3210BT, dit systeem heeft namelijk een afneembaar scherm. Echter is het scherm wel een stuk kleiner.

Persoonlijk heb ik gekozen voor Zenec, het systeem past perfect bij je interieur en het biedt veel mogelijkheden. Verder kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat het prettig en snel werkt, geen vastlopers, sloom opstarten etc. Minder tevreden ben ik over de vormgeving van het menu, de versterker en radio ontvangst. Er is inmiddels wel een nieuw systeem uit van Zenec, misschien zijn deze problemen opgelost met dit nieuwe systeem.
 
MyPoloCandy zei:
Tsja.. Het ligt er aan wat je wensen zijn
Het hoeft geen superuitgebreid systeem te zijn, navigatie hoeft er bijvoorbeeld niet op. Enige eisen zijn bluetooth, bedieningsmogelijkheid van de iPod, een cd-speler en dus de mogelijkheid om (een deel van) het front te kunnen verwijderen ivm diefstalpreventie.

Zou inderdaad het liefst een systeem hebben wat qua vormgeving redelijk integreert met het design van het dashboard, dus geen systeem met een overdaad aan (kleurige) knoppen en continue animaties op het scherm, een beetje ingetogen dus.
Prijs die ik gedachte heb is ergens tussen de 400 en 500 euro.

Bedankt voor je concrete tips qua type's, precies waar ik naar op zoek was!
 
Als je een dubbel DIN systeem zoekt mét afneembaar front heb je de volgende opties:

JVC NX-7000 (Volledig afneembaar touchpaneel)
Pioneer AVIC-F3210BT (Op maat voor VW)
Eclipse AVN 4429 (Ofwel TomTom GO i-90, schijnt ook goed te zijn)
 
Ik heb een JVC KW-AVX830 in mijn Polo zitten, deze bevalt goed.
Geen navigatie, daar heb ik mij TomTom voor.
Ook de ipod interface is super, je hoeft geen apparte interface aan te sluiten gewoon het witte apple kabeltje op de usb poort. het scherm is ook afneembaar.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!