DSG7 / Start-Stop

Het Start Stop systeem van mijn Blue GT automaat vindt ik op z'n minst gezegd nogal irritant onrustig in gebruik. Bij het volledig intrappen van de rem slaat de motor af in stand D. wanneer je de rem iets loslaat slaat de motor weer aan. Meestal staat de auto stevig geremd stil, om weer in beweging te komen wordt de rem losgelaten, start de motor en rij je weg. juist dat weg rijden moet je de auto wat tijd geven om in de "wegrijstand" te schakelen, vaak wordt dan wat gas gegeven op het moment dat dat nog niet kan. Als dan de wegrijstand is bereikt eindelijk schiet de auto vooruit. Het gebeurt natuurlijk niet altijd maar het is zeer onrustig rijden dus wordt het startstop systeem maar uitgeschakeld.
Komt dit bekend voor bij de dsg rijders ? Ik heb het de dealer nog niet voor gelegd, en wil eerst eens de reactie van de forummers afwachten.

Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Heb destijds een proefrit gemaakt met de Golf7 1.4 TSI (zonder ACT nog) maar daar ervaarde ik inderdaad hetzelfde. Juist als je weg wilt zit er een vertraging in, en bij het minst of geringste slaat hij al af. Ik ben uiteindelijk voor de handbak BlueGT gegaan dus ik heb er nooit last van aangezien ik het teveel moeite vind om hem bij elke stop in de vrij te zetten en mijn koppeling los te laten ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@Hans,

ik herken dit "probleem" wat je beschrijft. Toen ik de auto net had gebeurde mij dit ook regelmatig, ziet er best knullig uit ook. Na verloop van tijd leerde ik er mee om gaan. Als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta te wachten, als 4e auto, en het stoplicht springt op groen dan laat ik meteen mijn rem los zodat hij aanspringt en al begint met 'aankoppelen'. Hij begint dan op tijd te rollen zodat je 'normaal' weg kunt rijden.
Een tip die ik je wil geven is: eerder anticiperen op de situatie door de rem alvast los te laten zodat de auto al kan gaan rollen en dat jij gas kunt geven als er ruimte is.
 
@Marcos Ja zoals je zegt, leer je er mee omgaan, maar het is knullig.

Wil nu eens zien of er een mogelijk bestaat het start stop systeem permanent uit te schakelen en met de knop aan te schakelen, we zullen zien
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Het is mogelijk om deze functie via VCDS uit te zetten maar ik heb ook begrepen dat hij na een bepaalde tijd of aantal keer starten weer automatisch aan gaat.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!