DSG software aanpassing

Ik denk dat er wat dingen door elkaar lopen .....
De eerste DSG's liepen in een oliebad, deze waren zo goed als probleemloos.
Toen kwam de goedkopere 7 traps DSG met droge koppelingen. Deze transmissies waren niet probleemloos: de eerste versnelling veroorzaakte slijtage en daarmee ook voor de versnellingen 3, 5 en 7. De koppeling die de 2e, 4e, 6e versnelling en de R bediende, vertoonde geen slijtage. Zoals bij ieder merk, vindt er bij het VAG concern ook onderzoek plaats en zijn de koppelingen met software in de loop van de tijd verbeterd. Ik heb met 2 Polo's echt probleemloos rondgereden, zo'n 160.000 km. Wat wel gebeurde, is dat er op enig moment niet vloeiend meer geschakeld werd, veroorzaakt door gewone maar zeer geringe slijtage; net als bij een gewone voetbediende koppeling. De oplossing is heel simpel: even terug naar de dealer die een 'adaptierit' maakt. Dat houdt niet meer in dan dat er iets in de Megatronic gekalibreerd wordt: de kisspoints van de beide koppelingen worden opnieuw bepaald en de DSG schakelt weer heerlijk.
Blijft dat de huidige 7 traps DSG's verschrikkelijk snel opschakelen: als ik normaal een kruispunt op rijd, staat de transmissie aan de overkant al in de 4e versnelling. Als je dat niet prettig vindt, dan is optimalisatie een prima iets. Maar in het kader van slijtage hoeft dit absoluut niet meer.
 
Bij mijn polo is bij de dsg het schakelmoment aangepast bij jd tunning door de vorige eigenaar maar vind hem vaak schokkerig rijden niet erg soepel als je wil weg rijden gaat ie eerst niet rijden dan in eens heel snel op trekken.
Iemand hier ook last van.
Voor de rest als het goed werkt vind ik het top rijden.
 
Volkswagen  Polo gti aw  2.0tsi 264pk 455nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!