DSG probleempje

De DSG zou op een vlakke weg morgen gaan lopen. Op een helling houdt de Hill hold control hem nog even tegen. Soms kan het wel eens gebeuren dat het een seconde of wat duurt voordat hij gaat lopen.

Als hij dus na 10 seconden nog steeds niet begint te bewegen op een vlakke weg. Dan zou ik even naar de vw rijden.
 
Nee hoor een dsg heeft geen koppelomvormer en kruipt dus niet.

Een dsg is in feite een dubbele geautomatiseerde handbak ;) en die gaan pas rijden op moment dat je gas geeft.
 
De auto's waarin ik heb gereden met een DSG bak, kruipen allemaal. Overigens zit er wel 1 of 2 seconden vertraging in, nadat je de rem loslaat. Volgens mij zorgt de software hiervoor, want je ziet ook een kleine verandering in toeren.
 
dsg kruipt wel.. doet de mijne ook.. Hij blijft op een vlakke weg inderdaad even stil staan na het loslaten van de rem, ik denk dat dat is omdat het even duurt voor de koppeling om het aangrijpingspunt te bereiken. Als ik mijn rem loslaat en meteen gas geef gaat dat meestal nog met een schok ook alsof hij hem er in 1 keer aangrijpt
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!