DSG met flippers voor de 1.2 TSI mogelijk?

Hallo ik sta op het punt om een Blue GT of een 1.2 TSI R-linemet DSG te bestellen en ik was nieuwschierig of het mogelijk was om een Scirocco/GTI stuur met flippers te monteren en te laten werken. Ik weet namelijk dat dit bij BMW wel mogelijk is om achteraf te monteren.

Een stuur kan ik via VW DSG + Multifunction Steering Wheel - R-line- Flat Bottom 1K8419091 - Golf Scirocco kopen.

Flipperen is natuurlijk veel leuker dan die pook bewegen.
 
Volgens mij heeft de Blue GT standaard al flippers op het multifunctionele stuur zitten.
Bij de 1.2 TSI kun je er zelf alsnog 1 monteren zolang je auto af fabriek met een MF stuur uitgerust is. Je kunt dan de originele airbag omzetten, dus je hoeft alleen maar een stuur zonder airbag te kopen. Als je een MF stuur met flippers monteerd dan werkt alles direct, niet nodig om iets in VCDS te doen. Ik heb zelf het stuur door de dealer laten monteren. Ben er nog steeds erg blij mee, gebruik de flippers regelmatig. Ook als de bak in de automatische stand staat kan je met de flippers op en neer schakelen, na enige tijd gaat hij dan weer terug naar de autmatische stand. Dit is erg handige als je bv even op de motor wil afremmen.
 
Super! Wel leuk om te zien dat je van een "kleine" Polo een erg complete auto kan maken! Ik twijvel nog erg tussen de Blue GT en de 1.2 TSI, eerst wou ik voor de Blue GT gaan ivm de 140pk die deze auto heeft. Maar aangezien de 90 en 105pk 1.2 TSI beide naar 140pk gechipt kunnen worden en vooral de 90pk een stuk goedkoper is blijft er geld over voor extra's zoals een R-line pakket.
 
dat is goed nieuws dat het werkt! Fijn dat de tijd vooruit gaat.. Toen ik de auto 2 jaar geleden kocht had ik dit idee al (samen met de GTI teller) en kreeg overal hetzelfde antwoord.. "nee meneer dat is absoluut niet mogelijk"

En dan blijkt het zo simpel te zijn :S Van sparen komt op deze manier niet veel :twisted:
 
Hmm dilemma, standaard heeft een R-line een sportstuur zonder knopjes, vervang je die voor een multimedia stuur dan vervalt het sportstuur. Dus dan betaal je al extra voor een multimedia stuur en moet er alsnog een sportstuur met knopjes en flippers gekocht worden. In totaal een grapje van +- 1000,-

1000 euro?
of bedoel jij een mf stuur vanuit de fabriek bestellen en dan een nieuw stuur via vw bestellen?
een dergelijk stuur wat jij zoekt is bij meerdere bedrijven voor iets minder dan 300e te kopen ;)
ik kan je zo een bedrijfje sturen waar ze dacht ik 275e waren ;)

plus als je vanuit de fabriek een mf stuur hebt op je dsg r-line, dan hoeft alleen het stuur verwisseld te worden, that's it :)
en de bedrijven willen ook vaak best een akkoordje maken met inruil van je huidige stuur en nieuwe sturen doen het altijd wel goed volgens mij.
 
VW  6R  1.2TDI 
Standaard heeft de R-line dit mooie stuur:
Volkswagen-Polo-R-Line-Steering.jpg

Voor een stuur met knopjes + flippers heb je een multimedia stuur nodig, dus komt er 145,- euro bovenop de aanschaf prijs en heb je dit stuur (alleen dan ook aan de rechterkant knopjes volgens de dealer?)

vw-polo_22.jpg

En een R-line stuur met knopjes + DSG flippers kost 649,- euro volgens de link in mijn eerste post. Als ik een nieuwe auto koop wil ik ook een nieuw stuur en geen 2de hands waar al slijtplekken op zitten.

10_max.jpg

Dan zit je al op 798,- euro ex motage (wat ik eventueel zelf kan?)
 
Ik zal je straks een link geven naar het topic;)
(of morgen, ben nu met de vrouw op pad :mrgreen:)
Anders kijk je zelf even op polo6rfreunde bij interieur en dan "GTI/scirocco lenkrad nachrusten mit und ohne mufu" ;)
Weet niet of dat de exacte titel is, maar wel zoals dat;)

Succes damit!

Edit:
Sowieso een Duitser onder de alias mac met een crosspolo heeft het;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!