DSG 7-traps

Hoihoi!

Ik ben net nieuw hier als lid op het forum. Volg dit al wel een tijdje, toch vind ik niet zoveel over een DSG automaat in de polo.
Ikzelf heb een 1.2 tsi met dsg7 trips.

Ik was benieuwd of mensen er iets over kwijt willen? Ervaringen, gebruik, hoe zuinig rijd je, welke olie etc.

Alle informatie is welkom!

Groetjes kristel.
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Michaelk88
Hallo Kristel, Welkom op het forum.

Ik heb zelf ook een 1.2tsi Dsg. zuinig rij ik zelf over het algemeen niet echt. maar ik kan wel zeggen dat het me prima bevalt en ik nooit meer terug ga naar een handschakel.

nu zijn er niet veel polo's met een 1.2 tsi met dsg uitvoering dus denk dat de informatie beperkt zal zijn.

De DSG7 in een polo is een droge koppeling en is daardoor onderhouds vrij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Hoi Michael!
Thanks voor je berichtje.
Klopt t dat er een terugroepactie op de DSG bak zit? En zo ja, wat gaan ze er dan mee doen. De 1e eigenaar heeft daar verder nooit iets mee gedaan( altijd dealeronderhouden). Aan te raden om dit nog te doen?

Heb jij er veel problemen mee gehad? Ik hoor veel wisselende verhalen. Helemaal t zachtjes optrekken van 1 naar 2 gaat bij een aantal niet geheel soepel. ( zelf nog geen last van ).
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
Hoi Michael!
Thanks voor je berichtje.
Klopt t dat er een terugroepactie op de DSG bak zit? En zo ja, wat gaan ze er dan mee doen. De 1e eigenaar heeft daar verder nooit iets mee gedaan( altijd dealeronderhouden). Aan te raden om dit nog te doen?

Heb jij er veel problemen mee gehad? Ik hoor veel wisselende verhalen. Helemaal t zachtjes optrekken van 1 naar 2 gaat bij een aantal niet geheel soepel. ( zelf nog geen last van ).

ik heb er zelf nog geen terugroepactie op gehad. (ben iets meer als een jaar eigenaar)
zolang je geen problemen ondervind zou ik het verder zo laten. overigens is een terugroepactie niets voor niets.. de keus is aan je zelf.

ik heb soms wel eens dat hij niet loopt zoals ik dat zou willen.

.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Ja, dat gevoel heb ik dus ook. Hij rijdt eigenlijk echt wel prima, maar toch de eerste 2 versnellingen niet zo soepel met zacht optrekken. Normaal of hard geen enkel probleem. Misschien moet ik maar gewoon alleen hard optrekken
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
Michaelk88, Kristel

ik heb hetzelfde gehad waar de dsg niet naar mijn zin werkte maar dit is grootendeels opgelost door de dsg olie te vervangen. Niets is onderhoudsvrij geloof mij.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Globetrotter 
  • Leuk
Waarderingen: Kristel en Martien
Compleet nieuw hier, heb mijn polo net een maand (en ik ga me nog voorstellen), en heb het zelfde euvel; soms is het net of het in de 1 en 2 niet helemaal lekker loopt. De DSG-olie is bij mij direct na aanschaf vervangen.

Ik rijd ook een 1.2 TSI DSG-7.
 
Volkswagen  Polo 6r  Nog aan te schaffen 
  • Leuk
Waarderingen: Kristel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!