Droogrot en andere hitte gevaren voor je auto.

90% hier onderhoudt zijn/haar auto in zoverre dat het wel zal meevallen onder de leden. Vogelpoep weet iedereen, gelijk weghalen. Ook tire gel heeft bijna iedereen hier wel. Maar extra info is nooit verkeerd.
Noujaa,
Veel mensen doet hun eigen beurt.. maar voor sommige dingen zijn toch het technisch inzicht ook belangrijk.
Dus ik hoop dat mensen ook verder kijken dan alleen het olie filter en de remblokken.
 
Ik parkeer altijd in de garage hier 500 meter verderop.

sommigen vinden het raar waarom ik niet voor de deur op straat parkeer.

voordelen in garage parkeren:
- in de winter, geen sneeuw, geen bevroren ramen,
- in de zomer lekker koel als ik de auto in stap,
- geen vogelpoep,
- minder stof/zand op de auto,
- Droog als het regent,
- savonds na 23.00 gaat de garage op slot, omdat ik geen bewoner ben en geen sleutel heb kom ik niet bij mijn auto,
- staat snachts veilig omdat niemand de garage in kan zonder sleutel.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Remon446
Ik parkeer altijd in de garage hier 500 meter verderop.

sommigen vinden het raar waarom ik niet voor de deur op straat parkeer.

voordelen in garage parkeren:
- in de winter, geen sneeuw, geen bevroren ramen,
- in de zomer lekker koel als ik de auto in stap,
- geen vogelpoep,
- minder stof/zand op de auto,
- Droog als het regent,
- savonds na 23.00 gaat de garage op slot, omdat ik geen bewoner ben en geen sleutel heb kom ik niet bij mijn auto,
- staat snachts veilig omdat niemand de garage in kan zonder sleutel.
En dan vergeet je nog het beste, elke keer als je je auto start kan je even genieten van het uitlaat geluid in de garage :mrgreen:
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald
Zou heel graag een garage hebben. Snap mensen ook niet die hun eigen wagen voor de deur zetten omdat de garage vol staat met... zooi.

Daar ben ik er 1 van en kan ik gelijk voor je ophelderen. 3 kinderen, betekend 3 fietsen, 3x een step, papa en mama fiets, 2e koelkast en 4m stelling met voorraad aan drinken, eten en luiers, natte doekjes, speelgoed, gereedschap etc etc. Ik heb hooguit 10% aan zooi staan die nog weg moet, maar de rest wordt wekelijks gebruikt.

Mijn buurman snapte het ook niet, iemand die zo zuinig op zijn auto is, maar ja, hij is gepensioneerd zonder kinderen en laten we eerlijk zijn, zou jij je auto in een garage zetten waar kinderen hun spullen neergooien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Zou heel graag een garage hebben. Snap mensen ook niet die hun eigen wagen voor de deur zetten omdat de garage vol staat met... zooi.
Lekker kort door de bocht om over een ander te oordelen. Zo kan ik ook wel een rijtje "dooddoeners" opnoemen wat ik over anderen vind.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
en laten we eerlijk zijn, zou jij je auto in een garage zetten waar kinderen hun spullen neergooien?
Nee. Nou moest ik ook mijn spullen altijd meteen opruimen. Maar ik ben ook wel bevooroordeeld want zowel mijn vader als mijn moeder hadden een (ruime) garage voor de auto. Garage van mijn moeder was (ik schat) zo'n 10 meter lang dus ruimte zat. Daarbij ben ik zelf ook alleen en krijg zelfs mijn ruime schuur nog niet vol.

Lekker kort door de bocht om over een ander te oordelen. Zo kan ik ook wel een rijtje "dooddoeners" opnoemen wat ik over anderen vind.
Ik oordeel niet zoals jij nu wel doet. Ik snap het alleen niet. Oordelen of iets niet snappen zijn twee verschillende dingen!
De meeste mensen hier zijn heel zuinig op hun wagen dus een garage is dan de ideale oplossing.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Garage kan ideaal zijn in jouw situatie, maar in mijn situatie is dat niet haalbaar, vooral omdat ik zo zuinig ben op me auto. Moet je voorstellen elke keer naar de garage te moeten gaan om te kijken of iedereen alles goed heeft weggezet, das een dagtaak. Mijn kinderen zijn zeer netjes met alles opruimen en wegzetten, maar je kan dat niet constant verwachten van een 3 jarige.

Als je ooit kinderen krijgt, zal je mening over dit onderwerp 180 graden omdraaien, geloof me.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!