DRL/verlichting 6R

Hoi,

Ik vraag me af of er wat mogelijk is met het 'lichtbeeld' van mijn Polo 6R. Deze heeft geen autostand/lichtsensor, maar heeft wel koplampen+mistlampen+bochtenrijverlichting.

Nu gebeurd het volgende per schakelaarstand:

Stand 0: koplampen aan, achterlampen uit, geen bochtenrijverlichting
Stand dim: dimlicht aan, achterlampen aan?, geen bochtenrijverlichting
Stand aan: koplampen aan, achterlampen aan, bochtenrijverlichting aan.

Nu is de vraag of er wat mogelijk is om te veranderen op stand 0: Is het mogelijk om DRL in te schakelen op mistlampen/bochtenverlichting? En is het mogelijk om standaard de achterlampen altijd aan te hebben (dus op elke stand)?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Als je koplamp op stand 0 aan staat dan is dat al DRL.

correct me if i'm wrong

wat betreft de mogelijkheden om de standen aan te passen kan ik je niets vertellen omdat ik geen ervaring heb met VCDS
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het nog even nagekeken, maar mijn bochtenverlichting gaat in de "0-stand" niet aan. Tenminste niet door het knipperlicht aan te zetten, en ik neem aan dat hij dat bij het insturen ook niet doet.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Nee, maar dat is toch ook logisch? Waarom zou de bochtverlichting het wel (moeten) doen (is immers bedoeld voor extra verlichting) als je normale verlichting niet brandt (kennelijk is het licht genoeg om zonder verlichting voldoende zicht te hebben)?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik zeg ook niet dat het onlogisch is, maar reageerde op Elliot die aangaf dat dit bij hem wel zo is.

Ik zou eigenlijk wel graag zou willen op mijn polo is dat op stand 0 gewoon alle verlichting brand zoals deze op de "licht-aan" stand doet. Ik zou niet weten waarom ik ooit zonder licht rond zou willen rijden.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
ik denk dat dat heel lastig wordt, aangezien dan je stadslicht aanblijft op met moment dat je je sleutel uit het contact haalt... Bij Alfa Romeo bijvoorbeeld kan dit wel, daar gaat al het licht uit op moment dat de sleutel uit het contact wordt gehaald
 
de parking lights (=stadslichten ?)
Ja, dat zijn aan de voorkant dezelfde lampen. Aan de achterkant de normale achterlichten.
Als de auto geparkeerd is, kun je deze links of rechts (zowel voor als achter) laten branden. Kwestie van de richtingaanwijzer naar links of rechts laten staan.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!