Door koud weer?

Ik ben afgelopen week op oefening geweest,en de auto heeft toen van dinsdag tot donderdag avond stil gestaan buiten op de parkeerplaats.
Nu wou ik hem starten,alleen dat lukte niet.Accu was leeg.
Overgestart en hij startte meteen.
Alleen nu merk ik met elke keer als ik hem start,als er nog niet mee gerede is die dag,dat ie iets moeilijker start,dan met bv warm weer.
Komt dit gewoon doordat het behoorlijk koud is,en batterijen,accu's etc sneller leegraken met kou? Of is de accu aan vervanging toe?

Verder had ik eerst een probleem met het verbruik,rij nu gemiddeld 110 op de snelweg,en ik denk dat k nu wel de 500km aan tik. is weer 100km meer dan wat ik eerst reed.

Alleen ik startte vanmorge de auto,toen gaf me display aan dat ik nog 420km kon rijden,toen ik thuiskwam,ongeveer 15km gereden,geeft ie aan dat ik nog maar 390km kan rijden,vraag me af waar die liters heen zijn gegaan namelijk.

groetjes
 
Als de accu un keer helemaal leeg is geweest dan kan het best zijn dat het zo gedaan is met hem.
En wat betreft het bereik dit berekend hij op basis van het verbruik dat jij op dat moment gemiddeld rijd dus als jij veel korte stukjes hebt gereden of flink door hebt getrapt.
berekend hij de km die je nog kan rijden met de tank.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!