doffe koplampen

Op marktplaats staan heel veel aanbieders die koplampen kunnen polijsten. Kost vaak niet veel en knapt ontzettend op!
Ik doe het zelf ook op mijn werk, dit gaat als volgt:

- Koplampen grondig reinigen
- Handmatig schuren met schuurpapier (eerst korrel 1000, daarna 1200)
- Machinaal schuren met schuur pads (eerst korrel 2000, daarna 4000)
- Machinaal polijsten met een polijst pad en een polijstmiddel
- Daarna de koplampen weer en beschermende laag geven

Op mijn werk kost dit 49euro per koplamp, als mensen dit in de beun doen kost dit vaak nog een stuk minder! Helaas woon je helemaal in Rotterdam, anders had je het mij mogen vragen :)
 
commandant 4, ik was de glazen(kunststof) wel voordat ik begin met sponsje afwasmiddel en spoel eem met water

Had ooit bij knipperlicht van de sloop, waarvan kunststof lens brede dikke schamp beschadiging had binnen 5 min weggekregen met commandant 4,
stond er echt van te kijken, was blijkbaar oppervlakkige beschadiging. sindsdien gebruik ik het ook bij de koplamp.

(was geen andere knipperlicht meer op de sloop te vinden dus heb maar meegenomen en want was mijne dus verloren tijdens rijden (afgeknapte bevestiging)

EDIT zie nu pas datum van de post...
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 1390ccm 75pk 55 kW 
Ik schuur persoonlijk tot 2000 en dan 2 componenten blanke lak, eventueel tussen de laklagen door nog nat schuren met 2000
en hoe lang blijft dat goed tot nu toe?
Ben wel benieuwd aangezien zogenaamde speciale coating spul hartstikke duur is, kan je bijna netzo goed nieuwen koplampen halen in mijn beleving.

en het ontvetten doe je dan met gebruikelijke oplosmiddelen? (Wasbenzine/remreiniger)
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 1390ccm 75pk 55 kW 
Altijd aflakken met een 2k lak, als je dit gaat sealen met een wax of dergelijke heb je binnen een paar maanden weer doffe koplampen.

Ik heb mijn koplampen van mijn andere auto ook geschuurd, gepolijst en afgelakt met een 2k lak. 1 maand laten uitdampen en daarna een transparante folie van Xpel eroverheen. nu 8 jaar later zijn ze nog als nieuw.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
en hoe lang blijft dat goed tot nu toe?
Ben wel benieuwd aangezien zogenaamde speciale coating spul hartstikke duur is, kan je bijna netzo goed nieuwen koplampen halen in mijn beleving.

en het ontvetten doe je dan met gebruikelijke oplosmiddelen? (Wasbenzine/remreiniger)
2k lak heb ik zeer goede ervaringen mee omdat het goed beschermt. Ik gebruik meestal gewoon remmenreiniger want dat heb ik in de garage bij de hand
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!