Dodehoeksensor niet meer leverbaar op AW

Hi, ben nieuw hier en overweeg ook een Polo 1.5 te bestellen (lease), maar viel dus ook over het niet meer leverbaar zijn van de dodehoeksensor. In Nederland helaas nog niet wijzer geworden over wanneer het weer bestelbaar gaat worden, in de meest recente prijslijst komt de optie niet meer voor.

De Duitse prijslijst is gek genoeg nog niet geupdated naar het 2020 model, maar de configuration wel en daar is nu de optie ""Blind Spot"-Sensor "Plus" mit Ausparkassistent" aanwezig voor €480.

Vervolgens nog verder wezen zoeken en ben toen de Zwitserse prijslijst tegengekomen, hier komt Blind Spot Sensor Plus wel voor met de volgende tekst: "Geplante Produktionsstart: KW40/2019".
Pagina 18: http://imagepool.spruenglidruck.ch/pageflip/vw_pw_pl/d/d_pl_new_polo/html5/index.html?page=1&noflash
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Je kan wel overal prijslijsten gaan zitten zoeken waar je uiteindelijk geen auto vanaf kan bestellen en dan tegen de dealer zeggen dat het in andere landen wel kan, maar daar hebben ze toch geen boodschap aan? niet voor ieder land zijn de configs nou eenmaal hetzelfde, ondanks dat wel raar natuurlijk lijkt me iets wat je overal zou moeten kunnen aanvinken, ik heb het niet maar mis het ook echt niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Punt is dat er vanuit Volkswagen Nederland wordt gecommuniceerd dat de assemblagelijn in ZA er nog niet klaar voor zou zijn. Op basis van wat er in andere landen besteld kan worden, blijkt dat dit deels waar is, maar ook weer deels verouderde info. Daarnaast is het niet logisch dat dodehoeksensor een landafhankelijk optie zou zijn, we hebben het hier over een veiligheidsoptie, niet over een of andere motor die hier toch niet verkoopt. Voor mij in elk geval een reden om de bestelling nog een tijdje uit te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Punt is dat er vanuit Volkswagen Nederland wordt gecommuniceerd dat de assemblagelijn in ZA er nog niet klaar voor zou zijn. Op basis van wat er in andere landen besteld kan worden, blijkt dat dit deels waar is, maar ook weer deels verouderde info. Daarnaast is het niet logisch dat dodehoeksensor een landafhankelijk optie zou zijn, we hebben het hier over een veiligheidsoptie, niet over een of andere motor die hier toch niet verkoopt. Voor mij in elk geval een reden om de bestelling nog een tijdje uit te stellen.
Dan zeker even wachten als je het anders zou missen, ik mis hem niet op de polo moet ik zeggen. volgens mij is de productie daar inmiddels wel opgestart.
Mijn auto is nu 4 maanden oud en is 1 van de laatste gti's die gemaakt werden voor ze naar ZA gingen. maar goed ik heb hem al dus heb me er verder niet meer mee bezig gehouden natuurlijk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wellicht dat ik hier wat licht op kan schijnen, had mijn dealer gesproken en die heeft mij verteld dat de dodehoeksensor vervangen wordt door een nieuw pakket. Een nieuwe spiegelpakket met daarin de elektrische spiegels, dode hoeksensor en lane assist. 980 euro kan ik me herinneren. Deze zal in december dit jaar beschikbaar worden.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk DSG 
Wellicht dat ik hier wat licht op kan schijnen, had mijn dealer gesproken en die heeft mij verteld dat de dodehoeksensor vervangen wordt door een nieuw pakket. Een nieuwe spiegelpakket met daarin de elektrische spiegels, dode hoeksensor en lane assist. 980 euro kan ik me herinneren. Deze zal in december dit jaar beschikbaar worden.
Je zou verwachten dat de communicatie hierover wel wat duidelijker zou zijn zeker naar de nederlandse dealers. Toen ik mijn dealer ongeveer 3 weken geleden sprak gaf hij aan dat er ipv van de dode hoek sensor lane assist op zou komen. Enkel was er nog niets bekend over de levertijd dit zou on hold staan (er was ook nog geen productie week toegekend). Hij zou me op de hoogte houden zodra er meer bekend zou zijn maar heb nog niets gehoord dus ga er eigenlijk vanuit dat er nog vrij weinig te melden valt. Voor de zekerheid heb ik de lijst met opties welke ik gekozen heb als bijlage toegevoegd. Dat maakt het vergelijken wat makkelijker.
 

Bijlagen

  • IMG_0808.jpg
    IMG_0808.jpg
    731.7 KB · Weergaven: 44
Volkswagen  Polo AW Highline  1.5 TSI 150pk 
Wachten tot December om een optie aan te kunnen vinken die (als het mee zit) 5 maanden later op je auto wordt gemonteerd, is mij weer teveel van het goede. Erg jammer dat dit zo loopt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ik heb mijn auto nu een week (april dit jaar besteld -> september geproduceerd). Ze hebben de dodenhoeksensor eruit gelaten zonder mij te informeren. De dealer was zogenaamd niet op de hoogte en de importeur was zogenaamd ook niet op de hoogte.... Dit heb ik uiteraard niet zomaar geaccepteerd en mijn werkgever ook niet (lease auto).

Ik ben nu in afwachting van een oplossing vanuit de fabrikant, importeur en/of dealer (woorden van leasemaatschappij). Ze probeerden mij in eerste instantie af te wimpelen met "modeljaarwisseling kunnen we niets aan doen", "Je betaalt toch niet voor de optie" en "jammer dat we niet op de hoogte waren hiervan" that's it maar, ik en mijn werkgever vinden dat hier een oplossing voor moet komen dus, ik ben benieuwd wat hier uit gaat rollen.
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Ben idd benieuwd wat daar uit gaat komen!! Ik zit met het zelfde probleem. Alleen wel ‘netjes’ geïnformeerd, zonder oplossing. Was niets meer dan een mededeling
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Ik heb in september besteld en na het vele uitzoekwerk wist ik wel dat het zinloos was om te gaan wachten tot voor MJ2020 o.a. de Blindspot weer te bestellen zou zijn. Ik heb dan ook mijn nieuwe Polo besteld zonder deze optie. Helaas. Echter wanneer je inderdaad besteld hebt, niet bent geïnformeerd, ook niet hebt betaald, dan nog vind ik het zo niet klantonvriendelijk en zal men moeten compenseren.
Overigens in Duitsland is de Blindspot inmiddels weer te bestellen zag ik zojuist online/in de prijslijst.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ook deze week mijn polo highline business r geleverd gekregen, ook zonder dodehoek sensoren en spiegelpakket, er is mij ook verteld dat dodehoek sensoren niet meer leverbaar zijn, spiegelpakket wordt alsnsog ingebouwd. Helaas kan ik de dodehoek sensoren vergeten, ik vind dit echt belachelijk, in april besteld, verder nooit iets gehoord van de dealer dat er een optie niet geleverd kan worden.
Maar waarom wordt er een veiligheids optie uit het lever programma gehaald? Ik begrijp hier echt niets van.
Misschien om de verkoop van de Golf 8te bevorderen?
 
Vw  Polo  1.0 tsi 115 pk 
Ook deze week mijn polo highline business r geleverd gekregen, ook zonder dodehoek sensoren en spiegelpakket, er is mij ook verteld dat dodehoek sensoren niet meer leverbaar zijn, spiegelpakket wordt alsnsog ingebouwd. Helaas kan ik de dodehoek sensoren vergeten, ik vind dit echt belachelijk, in april besteld, verder nooit iets gehoord van de dealer dat er een optie niet geleverd kan worden.
Maar waarom wordt er een veiligheids optie uit het lever programma gehaald? Ik begrijp hier echt niets van.
Misschien om de verkoop van de Golf 8te bevorderen?

Ik weet niet waarom ze het doen maar, ik vind wel als ze jou daarvan niet op de hoogte brengen, dat ze je daarvoor moeten compenseren. Als jij de dodenhoeksensor bestelt vanwege veiligheidsredenen of wat voor reden dan ook en je krijgt opeens je auto zonder, dan is dit m.i. not done! Om de dodenhoeksensor te verkrijgen had je het parkassist pakket en spiegelpakket benodigd. Stel dat je van tevoren wist dat je de dodenhoeksensor niet kon nemen, had je misschien het spiegelpakket ook niet genomen!?

In ieder geval zou ik er werk van maken als ik jou was.
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
Maar waarom wordt er een veiligheids optie uit het lever programma gehaald?
De laatste info die ik kreeg vanuit productie/engineering VW had het te maken met de sensoren uiterst links en rechts (zijkant van de bumper achter). Op het moment dat je een aanhanger/caravan zou trekken zijn er Polo's geweest waar die sensor storing gaf en continue het rode "dode hoek" signaal in de spiegels liet oplichten en dit was niet uit te schakelen via de setup software!? Zoiets dus. Alleen nog steeds geen excuus om NIET te communiceren natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Kunnen er achteraf wel in maar dan MOET de auto affabriek park assist hebben en dan nog kost het iets meer dan 2000 euro.
Slechte zaak dat dealers verzuimen om dit te melden, ben blij dat ik mijn klanten op tijd in heb kunnen lichten hierover
 
Seat  Ibiza FR  1.8 20VT 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Bij mij is het "opgelost" met een accessoire cheque t.w.v. 150,-. Daar ben ik zelf mee akkoord gegaan. Ik heb affabriek al de parkassist optie maar, gezien de dodenhoeksensor niet "leverbaar" is gaan ze deze er ook niet in zetten achteraf. Ik betaal dan verder ook niet voor de missende optie qua bijtelling maandelijks dus vind het persoonlijk een prima oplossing zo.
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!