djtiez :: 2013 Volkswagen Polo BlueGT

Hoi,


Gezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me voorstellen:
Ik ben Ties, woon in Noord-Brabant, en werk in de ICT. Eind vorig jaar mocht ik een auto uitzoeken, en heb gekozen voor de Volkswagen Polo BlueGT, handgeschakeld, met de volgende opties:
-L.M. velgen Montani Antraciet 17" (C7Q)
-Metallic en pareleffect lak (CL04)
-Climatronic (PH2)
-Executive Plus pakket (W05)
Klik hier voor de volledige specs
De voornaamste reden dat ik voor deze auto heb gekozen is omdat hij qua specificaties alle andere modellen waar ik uit kon kiezen (Fiesta, 208, Auris, Corsa) ver achter zich laat en toch nog in de 20% bijtelling blijft. Ook in 2015.


5 februari heb ik hem op mogen halen bij onze vrienden van Autobedrijf van den Udenhout in 's-Hertogenbosch.
20130205_174339_edit_zps3d36d6a5.jpg

20130217_111554_zps1495d446.jpg

Nu, ruim 2 maanden en 9000km later, ben ik nog steeds blij als een kind met kerst als ik mijn auto in stap.
Ik heb nog niet mee gemaakt dat een auto mij heeft bij gehouden bij het stoplicht. Waarschijnlijk doordat niet iedereen moeite doet, kan me namelijk niet voorstellen dat ik sneller ben dan een Golf R32 uit 2007.
Daarnaast is het ook erg lekker om op de snelweg met 140 ineens vol gas te geven, en toch nog in je stoel gedrukt te worden. Ik heb, op één uitzondering na, nog nooit in zo'n felle auto gezeten. Die uitzondering was toen ik een dag de Porsche Cayman van de baas mee mocht nemen.


Het leuke van deze Polo is dat hij er aan de buitenkant niet al te schreeuwerig snel uit ziet, maar dit wel kan zijn. Het kan een hele comfortabele auto zijn met de cruise control op 120km/u in de 6e versnelling, maar ook een beest als je met 80km/h terug schakelt naar 2 en flink gas geeft.
 
Zolang jij de bestuurder/berijder van deze auto bent en blijft, houd jij toch sowieso 20% bijtelling? Of heb ik de regels dan verkeerd begrepen?
O ik dacht dat het direct toegepast werd op alle bestaande leasecontracten. Misschien ben ik wel verkeerd geïnformeerd. kan ook.

On-topic, ik heb vandaag de 10k gepasseerd. Helaas heb ik het moment zelf gemist...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!