Diverse lampjes branden op dashboard

Heren,

Paar dagen terug vroeg ik hoe je zelf de Lambdasonde kon vervangen maar nu begin ik serieus te twijfelen ik ben namelijk eens gaan zoeken en vond ook de foutcode in mijn auto die de garage destijds heeft 'verwijderd' maar vervolgens weer terug kwam ik heb eventjes wat fotos gemaakt van de lampjes die gaan branden:

c58d3c0472e9e6abd7def83ae0f17d99.png
Het spiraaltje in de toerenteller die knippert de middelste uitlaat lampje die gaat naar ongeveer 10 min weer uit en de motormanagement brand altijd.. de lampjes gaan branden naar ongeveer 5 a 10 kmter rijden en komen bijna altijd als ik aan het optrekken ben zeg maar

98f1f326de54db38492966ab78fc7ddb.png
Dit is de foutcode die een tijdje geleden verwijderd is door de garage..

ik heb even gegoogled op de foutcode P0471 de uitlaatgasdruksensor schijnt nogal vaak kapot te gaan bij Volkswagen/Audi/Seat iemand hier ervaring mee?


(Off topic: Vind het jammer dat ik hier tegenwoordig alleen mn problemen kom melden maar ben altijd goed geholpen op dit forum toen ik hier nog zeer actief op was.. Vanwege een leaseauto is dit een stuk minder geworden en wordt de polo inmiddels bestuurd door iemand anders in de familie..)
 
Hoi gewoon sensor vv is hier al eens vaker voorbij gekomen
De sensor kost rond de 70 euro. En kan je zelf monteeren
Pas op ook hier zijn verschilende types van
Na vervangen dient de sensor ook aangeleerd te worden aan het motorregelapparaat
Deze sensors gaan id nog wel eens stuk groote kans dat dit het probleem veroorzaakt
Dat je lamda sonde defect is lijkt mijn niet waarschijnlijk
Grt donna
 
Is zeker aan te raden om snel te vervangen. Als je door blijft rijden dan rij je je roetfilter kapot oftewel je DPF. Is inderdaad een bekend probleem en heb het vaak genoeg gezien. Inleren is peanuts.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Als je niet op tijd was en je roetfilter ging kapot was je zo een 1500euro armer als ik het goed heb!
Hij gaf zeker ook wel een zwarte rook pluim toen je aan het rijden was na het vervangen van de sensor?
 
Als je niet op tijd was en je roetfilter ging kapot was je zo een 1500euro armer als ik het goed heb!
Hij gaf zeker ook wel een zwarte rook pluim toen je aan het rijden was na het vervangen van de sensor?

Ja ik hoorde al verhalen over kapotte roetfilters en de kosten daarvan maar ik ree er al een aardig tijdje mee rond dus al met al valt dat wel mee. Nee geen zwarte pluim gezien toen ik aan het rijden was. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!