Voorstellen dit.is.stefan

Hallo!

Nadat ik helaas vroegtijdig afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde Opel Corsa C begon de zoektocht voor een nieuwe auto. Ik had nog nooit echt aan een Polo (6R) gedacht. Te duur, te klein, niet mijn smaak.

Maar na meerdere golfjes 4 bekeken te hebben, en gefrustreerd te raken van wat ik voor het door mij gestelde budget kreeg in zo'n Golf kwam ik de volgende Polo tegen;

WhatsApp Image 2020-10-29 at 3.48.07 PM.jpeg

Een 3-deurs Polo 6R uit 2013. Zwart dak, zwarte spiegels, witte lak, MFSW, Navi, Cruise control en een 1.2 TSI met een DSG bak. Ik was verliefd. En na een korte proefrit werd dit alleen maar erger. Het enige probleem, dit Duitse exemplaar met een extreem lage km-stand was zwaar buiten budget. En zo begon de zoektocht naar een vergelijkbare Polo voor een zachter prijsje.

Na een weekendje alle bekende kanalen af te struinen vond ik een soortgelijk exemplaar voor de juiste prijs. Ik en mijn vader maakte een dagje vrij om de auto te bekijken en uiteindelijk (niet) te kopen. Gewapend met een korte checklist, zaklamp en 2 man aan kennis bevonden wij ons zo op de oprit van een niet nader te noemen autohandelaar. Voor het Verhaal zullen we 'm even Sjonnie noemen. Die naam paste namelijk prima bij de verkoper.

Door onze ervaring met auto's weten we wel waar we op moeten letten. Echter waardeerde Sjonnie dit niet. Toen mijn vader de schade op de achterbumper opmerkte en ik 2 bijna kale voorbanden en compleet versleten remschijven vond was de maat voor hem vol. Sjonnie vond dat we te veel van zijn auto en haar (Duitse) verleden wisten. Al schreeuwend werden we weggestuurd.

Om de dag toch nog even goed te maken besloten we een bezoek te brengen aan The Gallery Aaldering in het nabijgelegen Brummen. De lucht en het uitzicht van alle prachtige oldtimers was een perfecte afleiding van hetgeen zojuist gebeurd was.

Toch kon ik het er niet bij laten zitten. Er zou vast toch wel een Polo in de buurt zijn die aan mijn eisen voldoet?

En ja hoor, na een half uurtje in de auto zoeken vonden we een mooie witte Polo bij Garage Reuvers in Losser. Helaas zonder zwart dak en zwarte spiegels, maar wel met stoelverwarming, airco, cruise control, sportstoelen en nog veel meer opties. Hoewel deze ook net buiten budget viel was het een te mooie deal om te laten staan. Uiteindelijk ben ik dan ook tot koop overgegaan.

WhatsApp Image 2020-10-29 at 4.08.19 PM.jpegWhatsApp Image 2020-10-29 at 4.08.07 PM.jpeg

Nu is het wachten tot de kentekenplaten geleverd zijn en hij mee naar huis mag. Natuurlijk zal ik jullie daar ook van op de hoogte houden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Thomas_AW
Inderaad, de wrap is al besteld dus dat word na aflevering gelijk een middagje beunen.

Het enige spannende vind ik nog de spiegels wrappen aangezien daar nogal wat “vormen” in zitten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Welkom Stefan, veel plezier met je mooie Polo en het werken eraan! Niet vergeten het resultaat te laten zien! Een spiegel spuiten gaat trouwens ook prima....
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!