Dit gaat er mis als jouw auto te lang stilstaat

Ik ben een thuiswerker. Nu is het wel zo dat ik een lease-auto heb, en mijn vriendin rijdt normaal gesproken altijd in de Polo. Nu raad je het al, omdat lease heb en privé erin mag rijden, neemt mijn vriendin hem dagelijks mee. Polo staat idd meer stil dan dat die rijdt (staat wel in de schuur). Af en toe gaat die eruit om even een uurtje te rijden. Oa voor boodschappen of vriendin rijdt er even dagje mee naar werk (ruim 60km).

E10 “verdampt” wel eerder en trekt sneller vocht aan. Advies voor thuiswerker; tank EUR 98. Sinds invoering E10 tank ik sowieso EUR 98.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
@FRL_AW grotere pompen hebben ook nog 'gewone' E95. Wellicht dat tanken ipv E98. Spaart weer wat centen.
Ja dat klopt. Hier in de buurt zijn niet heel veel tankstations. Tank altijd bij de BP onbemand zit hier om de hoek, daar heb je E95 (E10) en E98 (E0) en prijsverschil is een kleine 6 cent per liter. Qua kostenbesparing dus minimaal.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Ah ja. E98 is trouwens gewoon E5 ;)
Dat is niet helemaal waar. De premium brandstoffen zijn meestal zonder ethanol. Ze zijn verplicht een label mee te geven. Omdat E0 label niet bestaat, plaatsen ze E5 label erop.

BP Ongelood Ultimate 98 is zonder ethanol. Zie de websites van bekende merken.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Of er wel of geen ethanol in zit is voor het label niet aan de orde. E5 wilt simpelweg zeggen dat er maximaal 5% ethanol in de brandstof zit. Euro 98 is dus in alle gevallen E5, met de mogelijkheid om 0% ethanol te bevatten Big Grin
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!