Distributieriem & Waterpomp vervangen prijs?

Hoi,

Distributieriem van mijn polo is aan vervanging toe.
Ik heb verschillende garages gesproken en de meeste prijzen liggen tussen 700 - 1100 euro voor waterpomp en distributieriem. (1000+ = Dealer)

Er was ook een garage die vroeg €500 voor waterpomp+distributieriem.
Nu ben ik een beetje in de war, aangezien de andere garages flink hoger liggen.
Kan ik dit vertrouwen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Laatste keer dat ik een riem van een 1400 heb vervangen heb ik het spoeltje, dat die schakeling regelt, moeten overzetten op de nieuwe waterpomp. Normaal moest hiervoor de dynamo los (stekker zat daar achter volgens mij) maar ik kon met een beetje martelen het schroefje NET los krijgen en het spoeltje over zetten.

Nu weet ik alleen niet meer of dit een wel of niet schakelbare waterpomp was. Kan zijn dat die spoel daar alleen nog op zat om storing te voorkomen oid.
Ahh ja Klopt dan heb je de niet-schakelbare versie, dan moet je de schakelaar overzetten. Als het goed is is de pomp zelf dan van alu / staal.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!