Distributieriem & Waterpomp vervangen prijs?

Hoi,

Distributieriem van mijn polo is aan vervanging toe.
Ik heb verschillende garages gesproken en de meeste prijzen liggen tussen 700 - 1100 euro voor waterpomp en distributieriem. (1000+ = Dealer)

Er was ook een garage die vroeg €500 voor waterpomp+distributieriem.
Nu ben ik een beetje in de war, aangezien de andere garages flink hoger liggen.
Kan ik dit vertrouwen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
qua onderdelen zit je op 250,- dan heb je onderdelen van een goed merk. Daarnaast is het ongeveer 3-4uur werk. Gemiddelde garage rekend 50-70 euro per uur. Reken maar uit welke garage (vermoedelijk) kwaliteits onderdelen gebruikt en welke niet.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero
Jemig, wat een verschillende prijzen zeg... Waar heb jij het laten doen ?
Autofirst Dregema in Emmen. Plaatselijke garage waar wij onze auto's al jaren brengen. Volgens mij hebben ze een Gates distributieset erop gezet.

Ik ben van mening dat als je meer dan 600 euro moet betalen je gewoon wordt opgelicht.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero en HoMi
Dank jullie wel. Dat is nogal wat zeg.
Autodoc geeft distributieset Continental & SKF €180 ~€200
Waterpomp Conti & SKF €20 ~ &90
In garage zou dat misschien iets meer kunnen zijn, maar dan kom ik nog lang niet op €700+ uit.
Ik ben iemand dat denk goedkoop is duurkoop, maar dit brengt me toch even aan het denken.
Na lezen van reacties dat het 3/4 uur arbeidsuur in zit , lijkt het mij meest logisch 500 ~ 600 aan te houden dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Ik zou rond de 600€ netjes vinden.

250€ onderdelen beetje koelvloeistof afgerond 300€
Uurloon daar in tegen wisselt,
Vw dealer of specialist zit al gouw rond de 100€.
Een goede universeel dus niet zo een beunhaas in een opgepimpte schuur zit al gouw rond de 70€/80€.

3,5uur werk ongeveer…
 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero
Ik zou rond de 600€ netjes vinden.

250€ onderdelen beetje koelvloeistof afgerond 300€
Uurloon daar in tegen wisselt,
Vw dealer of specialist zit al gouw rond de 100€.
Een goede universeel dus niet zo een beunhaas in een opgepimpte schuur zit al gouw rond de 70€/80€.

3,5uur werk ongeveer…
Ik denk dat bij de dealer of specialist die oem gebruikt een distributieset aan onderdelen alleen al tegen de 400 euro zit. 500 of 600 euro voor een aftermarket set van A merk contitech of gates incl arbeid bij een universele garage is dan realistisch.

De vraag is dan eigenlijk is het het prijsverschil waard om voor OEM te kiezen ipv aftermarket...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero
Distributie is 3 a 4u werk.
Kit kost 250.
Reken maar uit hoeveel je wilt uitgeven.
Voor de 1.2 tdi max 500 uitgeven voor alles
Even een kleine specificatie van "een" rekening:

1x Gates Distributieriemset + waterpomp: 250,00
2,5x Koelvloeistof 12,00
1x Klein matteriaal 15,00
4x Werkplaats tarief (65,-) 260,00
---------------------------------------------------
Totaal 537.00
BTW (21%) 112.77
---------------------------------------------------
Te betalen 649.77


Hiervoor heb ik het gemiddelde garage tarief gerekend. Prijs voor distririem en waterpomp heb ik bij onze grossier even opgevraagd adhv mn oude kenteken, hier heb ik iets een marge genomen omdat niet elke grossier even duur is.
Reken zelf t verschil maar uit als je een dealertarief hebt van pak en beet 100,- per uur. Kom je al snel op de genoemde bedragen. Daarna kijkt een dealer ook naar de voorgeschreven uren voor het vervangen van zon distririem. Dit is gebasseerd op het werkplaatsmanual. Tzal mij niks verbazen of dit is 5-6u. Oplichting of niet, zo verdient VW geld.

De prijs die ik heb gemaakt is redelijk gemiddeld, 500 is echt te weinig, dan ga ik mij afvragen of t niet afgeraffelt is. Een goede beunhaas zal waarschijnlijk voor 35 per uur al heel ver komen, dan kan ik die 500 wel voorstellen, dit reken ik zelf ook als ik een d-riem vervang voor een klant oid.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero
Wat voor garage is verstandig om DR & WP te vervangen, Bosch Service of Bovag ?
Een garage waarbij jij je goed voelt. Persoonlijk kies ik sneller voor een universeel garage dan voor een "dealer" of "gerenomeerd" bedrijf. Reden hiervoor is dat bij een universeelgarage de monteurs met meer passie voor hun werk werken en ook meer tijd krijgen om klussen te klaren/diagnose stellen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero en Pigeon
Een garage waarbij jij je goed voelt. Persoonlijk kies ik sneller voor een universeel garage dan voor een "dealer" of "gerenomeerd" bedrijf. Reden hiervoor is dat bij een universeelgarage de monteurs met meer passie voor hun werk werken en ook meer tijd krijgen om klussen te klaren/diagnose stellen.
Dank je wel mooie antwoord
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Iemand ervaring met het monteren van een niet-schakelbare waterpomp ? Prijzen verschillen enorm wanneer je een schakelbare waterpomp (680 euro) of niet schakelbare pomp (500 euro) laat monteren.

Normaal zit er een schakelbare waterpomp in mijn auto, maar deze kan blijkbaar ook worden vervangen door 1 die altijd koelvloeistof rondpompt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Iemand ervaring met het monteren van een niet-schakelbare waterpomp ? Prijzen verschillen enorm wanneer je een schakelbare waterpomp (680 euro) of niet schakelbare pomp (500 euro) laat monteren.

Normaal zit er een schakelbare waterpomp in mijn auto, maar deze kan blijkbaar ook worden vervangen door 1 die altijd koelvloeistof rondpompt.
Laatste keer dat ik een riem van een 1400 heb vervangen heb ik het spoeltje, dat die schakeling regelt, moeten overzetten op de nieuwe waterpomp. Normaal moest hiervoor de dynamo los (stekker zat daar achter volgens mij) maar ik kon met een beetje martelen het schroefje NET los krijgen en het spoeltje over zetten.

Nu weet ik alleen niet meer of dit een wel of niet schakelbare waterpomp was. Kan zijn dat die spoel daar alleen nog op zat om storing te voorkomen oid.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Daantje050
Ik heb zojuist mijn auto opgehaald van de garage. Had mijn Polo'tje weg gebracht voor een grote beurt + dbr en waterpomp vervangen.

In totaal was ik 950eu+/- kwijt, dus nog best netjes. Schijnt ook nog best een klusje te zijn om een dbr te vervangen van een Polo 1.2 tdi.
Valt opzich best mee. Niet veel meer werk dan bij een normale auto. Het enige verschil is het feit dat er meerdere spanrollen op zitten. een 1.4TDI is pak en beet 4-5 uurtjes werk. 1.2TDI is qua opbouw aardig gelijk aan de 1.4.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!