Distributieriem vervangen 1.2TDI

Tweak

Actief lid
359
70
31
Als mijn Polo door de keuring komt wil ik de distributie ook gaan doen. Eigenlijk wilde ik hier zelf niet aan beginnen gezien het een diesel is. Maar na een paar videos kijken lijkt dit helemaal niet zo moeilijk.. Echter heb ik wel wat vraagjes, is er iemand hier die hem ook al eens zelf heeft vervangen? (Ik heb bij een Toledo en Cordoba ook de distributie zelf gedaan)

Wat ik op de youtube videos niet zie: de motorsteun/bracket moet natuurlijk los maar dan moet je de motor onder toch wel ondersteunen? Lijkt mij vrij logisch maar zie hun niks plaatsen.

Wat ik ook niet snap, ze plaatsen onder een krukasblokkering maar je moet toch eerst de motor onder op tijd zetten? Ik zie ze in het filmpje niet eerst de motor op tijd zetten.

En vervolgens, je hebt een blokkeer pin voor de nokkenas en voor de dieselpomp. Waarom lijkt het alsof je de boutjes zeg maar iets kan afstellen met hoe het wiel staat?

Bij benzine was het gewoon nokkenas boven moet goed op tijd staan bij het pijltje en krukas onder ook.. Er valt niks te "fine tunen/afstellen""

En weet iemand of dit het juiste is ? -> https://nl.aliexpress.com/item/1005...21988eed34!12000027859426186!rec!NL!800918834
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Binnenkort laat ik mij distributieriem ook vervangen. Wat is een eerlijke prijs om te betalen voor de manuren? De onderdelen heb ik al
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Used for lockng tensioning roller during removal and installation of toothed belt
Ah ja, niet nodig dus. Die andere ook niet. Spanner plaats je gewoon goed dat die onder in het gat valt en moertje iets vast draaien en met een inbus trek je hem omhoog (dat het pijltje tussen de inkeping komt) en dan moer vast draaien.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
oh ja @iichel die T10050 is dus wel hetzelfde als die van Alie

6/7Pcs Universele Auto Dieselmotor Timing Cam Crank Locking Tool Kit Voor Vw Voor AU-DI T10050 T10100 1.2 1.4 1.9 2.0TDI​

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!