Distributieriem Gti vervangen

Peej

Actief lid
580
38
28
Zit er geen tijdsinterval op het wisselen van de distributieriem? Als ik de boekjes moet geloven is het vanaf 90k km controleren en dan elke 30k km weer... Lijkt mij toch natte vinger werk?
Auto is uit 2006 en heeft bijna 90k km gelopen.

Heeft iemand de riem van zijn gti wel eens laten vervangen en waar en wat moest dat grapje toen kosten?

Heb het bij mijn vorige auto zelf gedaan en dat stelde nou niet bepaald veel voor, maar als ik hier de kap opentrek krijg ik gelijk last van claustrofobie, zo krap is het allemaal :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zit er geen tijdsinterval op het wisselen van de distributieriem? Als ik de boekjes moet geloven is het vanaf 90k km controleren en dan elke 30k km weer... Lijkt mij toch natte vinger werk?
Dat stond afgelopen week ook in de AutoWeek: voor riemen staat geen vaste tijdsintervallen voor het wisselen, dit itt kettingen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Altijd lastig met riemen, ik zelf zou toch liever voor "better be safe than sorry" gaan. Het kan echt een heleboel ellende veroorzaken!

Heb zelf al eens de riem van een 20vt vervangen in een Audi A3, dat was goed te doen (ben wel monteur van beroep), echter heb je wel speciaal gereedschap nodig (in mijn geval althans, weet niet of de blokken in de loop der tijd nog veranderd zijn)
 
Ik heb bij mijn 6R (1.4 16v) de riem nog niet vervangen (100.000KM) maar dit staat wel op de planning voor de korte termijn.
Zoals Johan al zegt. Better safe than sorry ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!