Distributieketting 1.2 tsi 105pk

Goedendag,

Ik wil waarschijnlijk mijn distributieketting preventief laten vervangen ivm de ratel.
Wat zou dit ongeveer gaan kosten?
ik wil graag een aantal indicaties hebben zodat ik weet of mijn garage realistisch is qua prijs.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik stof dit topic maar weer even af.

Ik begin me een beetje zorgen te maken over de distributieketting van de polo. Hij ratelt sowieso bij de start, maar dat doen ze allemaal wel een beetje. Het is dan maar weer de vraag hoe lang het mag duren etc.
Echter is het nu zo dat als ik de auto bijv tot 2500 laat draaien en dan gas los laat, dan hoor ik ook een ratel.

Het schijnt niet zo makkelijk te meten te zijn volgens de Skoda/vag garage hier dichtbij, wel te beluisteren uiteraard. dat ga ik komende week even laten doen.

Prijs opgave van de garage komt op 928 euro, wel zeer compleet uiteraard. Maar forse prijs.

Suggesties voor fijne bedrijven zijn altijd welkom. (vagtechniek heb ik uiteraard ook gevonden)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik stof dit topic maar weer even af.

Ik begin me een beetje zorgen te maken over de distributieketting van de polo. Hij ratelt sowieso bij de start, maar dat doen ze allemaal wel een beetje. Het is dan maar weer de vraag hoe lang het mag duren etc.
Echter is het nu zo dat als ik de auto bijv tot 2500 laat draaien en dan gas los laat, dan hoor ik ook een ratel.

Het schijnt niet zo makkelijk te meten te zijn volgens de Skoda/vag garage hier dichtbij, wel te beluisteren uiteraard. dat ga ik komende week even laten doen.

Prijs opgave van de garage komt op 928 euro, wel zeer compleet uiteraard. Maar forse prijs.

Suggesties voor fijne bedrijven zijn altijd welkom. (vagtechniek heb ik uiteraard ook gevonden)
Wat is er dan zo compleet aan 928 euro? Wat zit daarbij inbegrepen? Pardon maar wat een geld
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Het geluid was er eerst niet, dus de ketting is dan aan het rekken zou mijn conclusie zijn. Zou natuurlijk kak zijn als t echt uitrekt en stuk gaat etc etc.

Maar misschien maak ik me meer zorgen dan nodig inderdaad. Komende week even langs voor luisteren. Voor meten moeten ze t een en ander demonteren zo begreep ik. Maar zal ik dan nog even checken [emoji106].

Ik begrijp zelf ook dat 928,69 om precies te zijn, een behoorlijk bedrag is.
Laat dat dan ook de rede zijn dat ik hier informeer.

Maar goed voor dat geld wordt t volgende vervangen:
DISTRIBUTIEKETTING
KETtingSPANNER
SILICONENKIT
KIT
ZESKANTBOUT
Geleiderail
Geleiderail
OLIEAFDICHTRING
SCHRAUBE
SCHRAUBE
SCHRAUBE
AFSLUITPLUG MET AFDICHTRING SLUITSCHROEF
OLIEFILTER
FULL SYNTHETIC MOTOR OIL
SCHRAUBE
KETTINGWIEL
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Mijn 1.2 tsi 105 pk ratelt ook bij koude start, dat is maar 2 seconden en dan is het weg.
Het ratel geluid mag volgens de vw dealer hier 3 seconden aan houden.

Als de ketting echt opgerekt is hoor je dat wel degelijk denk ik.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Nee die vlieger gaat niet meer op ben ik bang. Bij de vorige eigenaar ook niet altijd bij de dealer geweest. Maar ik zal er eens maar vragen. Maar ik reken er zeker niet op.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
dat probleem heb ik helaas ook,
nooit geschoten is altijd mis... beetje zeuren bij Pon help ook wel :)

Ik heb wel is prijs opgevraagd bij de een en ander.
Montage kan ik zelf, is alleen wel erg veel werk.
En je heb speciaal gereedschap nodig, daarom heb ik nog even gewacht tot het te gek wordt.

Vag techniek kon de onderdelen leveren voor 310 €
en inbouwen doen hun voor 699€

Ik denk dat er zo een 4 a 5 uur arbeid in zit
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!