Dis.riem vervangen.

Goedemorgen, heb ff een vraagje over het vervangen van mijn distributieriem.
Ik wou het zelf doen, maar is moeilijk en is er interesse voor een How To?
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, en van proberen leer je van zeg ik altijdStick Out Tongue
Weet er wel wat van maar toch ff hier vragen.
Misschien dat er iemand ervaring mee heeft.

En wat heb ik allemaal nodig, alleen de dis.riem, waterpomp en spanrol?

Alvast bedankt.
 
Als je de distributieriem wil vervangen word de spanrol in ieder geval wel vaak meegenomen (en duur is de spanrol toch niet dus waarom ook niet Stick Out Tongue). Of de waterpomp ook mee moet weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het nogal nauwkeurig luistert, als het verkeerd gaat en je start hem draai je je motor in de soep.

Er staan hier en daar wel wat how-to's op internet hoe je deze kan vervangen, ik meende er eentje op polo9n.info gezien te hebben maar die site is vernieuwd en daardoor kan ik het momenteel niet terugvinden.
 
Span en looprollen zeker meevervangen. Waterpomp vervangen mij 9 van de 10 keer ook mee. Omdat je een nieuwe riem monteert die strakker staat dan de oude krijgt de oude waterpomp meer te verduren en gaat daardoor dus sneller kapot. Om dit te voorkomen wordt meestal een nieuwe waterpomp gemonteerd dan heb je hier ook nooit problemen mee en kun je alles ook laten zitten :)
 
ooh jij hebt natuurlijk een 6N ja, die zijn opzich wel vrij simpel!
ik heb zelf alleen een hekel aan sleutelen op straat, het is best klote om even te doen..

- luchtfilterbuizen/huis even demonteren
- multiriem demonteren
- wiel demonteren
- plastic kap onderzijde bij je wiel demonteren
- krukaspoelie losmaken, eraf halen kan pas als je het blok laat zakken
- blok ondersteunen met krik
- motorsteun demonteren
- kap vd distributie demonteren

dan kun je bij de riem!
 
Goeiemorgen, ik hoef gelukkig niet buiten te staan.
Ik heb een hele grote loods/hal waar ik lekker kan sleutelen.
Ik ben op zich wel redelijk handig, en leer alles zelf.
Het hoeft ook niet in 1 dag af dat scheelt.

Meestal sloop ik iets en zet het weer in elkaar, dan weet ik hoe het werkt, en als het niet lukt, pechStick Out Tongue
Gereedschap heb ik ook redelijk veel dus daar zal het ook niet aan liggen.

Ik denk dat ik het er maar op waag en dan zal ik wel foto's en een ''How To'' maken.

Wie niet waagt ............
 
Een riem vervangen zonder enige ervaring lijkt mij erg duur leergeld als de riem er af loopt, een tand verschiet of klapt. Dan is je Polo meteen totalloss, als je de riem te slap zet heb je kans dat hij een keer van tijd schiet, zet je hem te strak dan loop je de kans dat de waterpomp of spanrol (ook een nieuwe) kapot loopt en dan je riem op vreet en uit eindelijk de kleppen rondvliegen. Het op tijd zetten van een motor is ook nog wel een kunstje, als je nokkenas ook maar een tand verschiet van je krukas loop je de kans op allerlei soorten schade's, bij een 6N zit ook meteen de ontsteking op je nokkenas dus als hij van tijd is zal hij op zijn minst heel beroerd lopen en met wat pech duw je meteen een paar kleppen krom. Ik zou er iemand met ervaring bijhalen dan kun je het de volgende keer zelf.
 
Ja, dat is natuurlijk ook een optie, en als het blok kapot gaat toevallig kan ik er altijd een andere in lepelen.
Heb alles zelf geleerd en heb ook al een aantal auto's naar de sloop gebracht. :cry:
Dingen demonteren en vervangen, ook blokjes e.d. meestal ging het goed, en als het niet goed ging, dan gaat het meestal in onderdelen de deur uit. (meestal waren het oude goedkope auto's Stick Out Tongue )
Zo leer je het wel haha.
Ik zal wel ff kijken of ik iemand weet die kan helpen, het is wel makkelijk als ik het de volgende keer zelf kan Stick Out Tongue
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!