Dimmende binnenspiegel inbouwen

Maikel1990

Nieuw lid
Goedemiddag Leden,

Ik kan voor een leuke prijs aan een dimmende binnen spiegel komen.

Nu heb ik de bluemotion comfortline zonder aansluiting.

Een nieuwe voorruit heb ik sowieso nodig dus dit kan evt met bekabeling.

Iemand enig idee of dit een kwestie van ruit vervangen spiegel opplakken en draad naar de zekeringkast trekken is.
Of zijn er nog haken en ogen?

Alvast Bedankt

Hallo, bedankt voor je reactie.

Vagcom bedoel je? Ik moet sowieso nog wat aanpassingen doen via vagcom bij een mede lid.
Ook dit is geen probleem. Dus het zal alleen een kwestie zijn van 12 volt naar de spiegel.

als je een gewone binnenspiegel hebt zoals ik (en wil graag een dimmende binnenspiegel, regensensor vind ik niet nodig) wat ook kan is een binnenspiegel van een audi inbouwen van onder andere een a4. zoek maar eens op onderdeelnummer 8P0857511. deze spiegel past op de bevestiging van de handmatig dimbare spiegel. het onderdeel waar de spiegel opgeklikt word is het zelfde als van audi.

ik heb dit onderdeel besteld en ga binnenkort eens kijken of ik het aangesloten krijg, maar zal waarschijnlijk een geschakelde plus en een min worden..

Bijlagen

• $_35.jpg
    $_35.jpg
    13.8 KB · Weergaven: 273
  • $_57.jpg
    $_57.jpg
    163 KB · Weergaven: 228
Ik heb de spiegel ieder geval gepast op de voorruit maar er zit ongeveer 3cm ruimte tussen het einde van de kabelgoot en de hemel. Hiermee ga ik binnenkort even naar de carglas om te kijken of de bevestigingplaat van de spiegel losgehaald kan worden en 3cm naar boven kan. Ze hebben al het gereedschap en moet ook volgens de klantenservice mogelijk zijn.
De spiegel gaat er veel makkelijker op dus probeer het metalen plaatje in de voet iets te buigen zodat deze iets vaster gaat en de speling hopelijk weg.

Heb bij de audi dealer een stekkertje en 2 draadjes gekocht en de spiegel getest voordat ik aan alles begin. De plus op pin 1 en massa op pin 2.
ImageUploadedByTapatalk1394397486.754989.jpgImageUploadedByTapatalk1394397497.650810.jpg

Die voetjes zitten met een of andere lijm vast, ze kunnen er af. Ze laten namelijk nog wel eens los naarmate ze ouder worden :P

Volkswagen  Polo BlueGT 
De spiegel zit gemonteerd en is aangesloten!! Alles werkt zoals het hoord!
Ik heb niks met de bevestigingsplaat van de spiegel gedaan, risico was te groot en het blijkt dat de zwarte stip die van buiten te zien is in het raam zit gebakken.
Ik heb het plaatje dat in de spiegelvoet zit iets naar onder gebogen zodat de spiegel goed vast op de ruit zit. Ik heb bij de audidealer een stekkertje en 2 draadjes gehaald en de spiegel eerst getest op een accu. Pin 1 is de plus en pin 2 massa. Ik heb daarna de draden verlengd dmv solderen en een krimpkousje, daarna met dat stoftape alles mooi afgewerkt.
De kabelboom die ik gemaakt heb naar de lichtschakelaar gelegd via de a-stijl met een zwevende zekering en aangesloten op de massa en de pin met 12v wanneer dimlicht aanstaat.
Als je de spiegel gemonteerd hebt is het zo dat de spiegel niet aansluit aan de hemel, je mist circa 3cm. Dit heb ik opgevuld met een toevallig passend rubbertje van een remleiding van een scooter. Maar dat valt van binnen en buiten helemaal niet op!Optioneel kan je nog een een kabel van de stekker aan het achteruitrij signaal en naar de binnenverlichting trekken.
Al met al een mooie toevoeging en rijd een stuk prettiger als er een sjaakie met verkeerd afgestelde koplampen achter je rijdt!! ImageUploadedByTapatalk1395101331.767876.jpgImageUploadedByTapatalk1395101338.631383.jpgImageUploadedByTapatalk1395101405.781412.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog wat foto's!

Hier het plaatje wat ik iets verbogen heb:ImageUploadedByTapatalk1395102069.803912.jpg

En de spiegel gemonteerd zonder het tussenstukje tussen spiegel en hemel:ImageUploadedByTapatalk1395102142.315208.jpg

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!