Dimmen interieurverlichting

Goedemidddag allen,

Ik ben niet meer in het bezit van een Polo, maar van een golf. 6 Volgens mij zijn ze in grote lijnen redelijk identiek en ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag.

IVM het inbouwen van voetverlichting die vanaf de interieurverlichting wordt geschakeld wil ik het dimmen van deze verlichting uitzetten.
Mijn voetverlichting is tijdens het rijden rood en als ik de deuren open blauw, dit is een hele constructie geworden met 2 relais. Deze worden beide geschakeld door de interieurverlichting, omdat deze dimmend is komt er een zoemend geluid uit de beide relais. Om dit te verhelpen wil ik dat de interieurverlichting niet meer dimmend aan en uitgaat. Vanuit waar word de verlichting gedimd en kan ik dit eruit halen? Doorverbinden oid.

Een andere optie is dat ik opzoek ga naar een draad waar 12v opstaat als de deur open gaat en 0v als deze gesloten is, deze kan ik alleen niet vinden.

Hieronder is de schakeling te zien, als jullie beter suggesties hebben zijn die ook welkom.

Ik hoop van jullie te horen


Naamloos.pngNaamloos.png
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 
Dan zou je hem moeten aansluiten op iets van de deur vergrendeling.
En een schema hebben zodat je weet wat er aangaat bij ontgrendelen.

Klopt, maar deze draad kan ik dus niet vinden, vandaar dat ik hem van de interieurverlichting van heb gepakt.


En wat als je een capacitor tussen doet ergens? Dat zal het zoemen van het relay volgens mij wel stoppen

Hoe bedoel je dit precies? Kun je aangeven hoe ik dit dan moet aansluiten?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    129.8 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Vorig week led interieur verlichting geïnstalleerd maar deze geven te veel licht af. Is dit makkelijk te dimmen zonder het led verlichting te vervangen via odb ofzo
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!