Dimlicht + grootlicht?

Even een vraag aan de Bluemotion rijders:

Het is me vandaag opgevallen dat mijn dimlicht blijft branden als ik mijn grootlicht aanzet. Ik had altijd begrepen dat bij H4 lampen je dimlicht uitgezet wordt bij grootlicht, omdat de boel anders te warm wordt.

Kunnen de mede Bluemotion rijders die de H4 koplampen hebben, dit bevestigen? Lijkt me namelijk niet bevorderlijk voor de gloeilampen...
 
hehe ja, maar bij sommige auto's word dit dimlicht idd verminderd ;) die elektrische kring word dan uitgeschakeld bij het inschakelen van je grootlicht.
maar bij de polo blijft deze idd branden zo ver ik weet ;)
 
aah, bedankt voor deze informatie... Ik ben blij dat het dus geen 'foutje' is in mijn polo... Ik was bang dat die lamp anders te heet zou worden als dimlicht en grootlicht tegelijk aan staat, en daardoor de levensduur vermindert...
 
Bij H4 hoort inderdaad je dimlicht uit te schakelen als je je grootlicht in schakelt.

Ik heb nu H7 Koplampen erin zitten en deze schakelt nog steeds de dimlichten uit als ik grootlicht inschakel. Bij dubbelle koplampen moet dit dus juist niet. Moet ik even kijken hoe ik dit kan uitschakelen.

Dus ik neem aan dat bij jou iets niet klopt met H4 Koplampen.
 
@HakanC,

Bedankt dat je mijn vermoedens bevestigd. Ik heb de vraag ook uitstaan bij Philips (Heb ExtremeVisions) om een bevestiging te krijgen dat het voeren van Dim- en grootlicht tegelijk met een H4 slecht is voor de levensduur.

Met dat antwoord moet ik waarschijnlijk even terug naar de dealer...
 
Heb je al antwoord van Philips?
Wellicht handig om nog even te vermelden.

Bij normale lampen kan ik me het voorstellen dat ze te heet worden, maar hoe zit dit met Xenon? (Bi-Xenon van Pilot bijvoorbeeld) Is het daar (ook) schadelijk voor?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Ja, ik heb inderdaad reactie van Philips gekregen. Die konden wel bevestigen dat bij een 'normale' H4 unit het dimlicht uit zou moeten gaan bij schakelen naar grootlicht.

Echter, of het schadelijk is voor de lamp konden ze niet bevestigen of ontkennen. Ze testen dit niet, en het ligt ook aan de hoeveelheid warmte die de reflector kan wegvoeren.

Aangezien de lampen nog steeds werken, en ik toch zeer weinig met dimlicht of grootlicht rij, laat ik dit wel nakijken bij de eerste beurt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!