diefstalpreventie/tracking

Beste mensen,

Gisternacht is er bij mij in de buurt een auto gestolen (paar weken terug was er een poging tot inbraak/vandalisme aan mijn eigen polo) dus ik begin toch bang te worden en na te denken hoe ik diefstal (danwel navigatie danwel hele auto) zou kunnen voorkomen. Hebben mensen tips? Ik heb nu gewoon het standaard alarm. Ik zat zelf te denken aan dingen zoals bearlock, gps tacking of een beter alarm. Alleen weet ik dan niet welk alarm goed is of bijvoorbeeld welke gps tracker goed is. Maar andere ideeën zijn ook welkom! (garage kan helaas niet). Kortom graag tips en ervaringen met alarmen, gps-trackers en bearlock achtige apparaten.

Groet,
Alexander
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik denk dat een bearlock of ander optische beveiliging zoals een stuurslot beter is dan een tracking of ander alarm, tracking kunnen ze zo opsporen waar het in de auto zit en afkoppelen, ook de politie is niet al te snel al hebben ze tracking gegevens.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Bearlock, maar dat geeft geen bescherming tegen inbraak en diefstal van o.a. navigatie uiteraard.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Bearlock of stuurslot.

Kwa nav moet je laten zien dat er niks van waarde is.
Een kennis had een routeBeschrijving uitgedraait van Google en deze over zijn 2 DIN nav heen gehangen wanneer hij parkeerde.


En je hebt ook een frontje met een zuignap waardoor het lijkt of er een oude radio met casettec deck in zit.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb zelf een Bearlock + extra alarm (aftermarket) waarvan de start onderbreker niet op je originele sleutel is ingeleerd.
contactslot verwisseld + onbruikbaar gemaakt.
obd verwijderd.
Navigatie ge popnagelt.( je hebt van die navi locks. maar vind ik spuug lelijk.)

anders opties: Stuurslot disk, Gps (vind ik zelf overbodig),

Ga er van uit dat als ze het echt willen hebben dat je het kwijt bent.
maar voor een polo geld ze zullen de makkelijkste mee nemen en de moeilijkste vaak overslaan.
omdat er op elk hoek van de straat 1 te vinden is.



suc6.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Handig zeker maar als ze hem dan echt willen hebben slopen ze je dashboard. Aan de andere kant, niets doen helpt ook niets.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!