Deurslot mechanisme defect?

Ik word er meteen voor gestraft blijkbaar.. Vorige week dacht ik nog toen de auto op slot sprong terwijl ik weg reed van goh hebben ze eindelijk geleerd van hun fouten en blijft het gewoon goed werken. (vroeger bij de Seat Toledo volgens mij allemaal kapot gehad)

Nu kwam ik vandaag thuis en open de deur en huh? Waar blijft het piepje van dat de lampen nog aan staan? hmm.. deur weer dicht en open maar niks. Dus dan meteen de test... Deur dicht auto op slot en weer van slot af en bestuurders deur open en wachten.. en klak auto gaat weer op slot.

Dus "hij weet" weer niet dat die deur open staat, iemand enig idee welk onderdeel ik moet vervangen? Zeker weer dat hele deur slot in de deur..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Balen, is dit nog wel gewoon vervangen en klaar? Of zit het gekoppeld en heb ik weer vagcom nodig?

En het lijkt erop (youtube video) dat de deuren nu wel wat slimmer in elkaar zitten en geen rare "foam" bedekking meer hebben?
Dat zat vroeger altijd vast gekit/geplakt en ging 9 van de 10 keer stuk met loshalen. Maar nu lijkt er een soort vierkant ingedrukt te zitten met rubber klopt dat?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 

Dit lijkt er meer op? Ik dacht even kijken of ik die schroefjes ook heb.. Gaat ook nog eens het alarm af bah.

Ik moet dus echt snel een nieuwe hebben, moet ik perse eerst de oude uitbouwen om te kunnen achterhalen welke ik moet bestellen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hij is al vervangen dat ging best makkelijk! En probleem is ook weg moet alleen nog het paneel weer erop frotten maar die doppen zijn er een paar blijven hangen dus die moet ik er weer uit zien te krijgen.

Wat wel niet klopt (denk ik) als ik de auto open maak met de sleutel in de deur gaat de vergrendeling er niet af? Dus dan gaat ook het alarm af als ik de deur open doe. Ik vermoed dat dit ook was bij het vorige deurslot.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Yep nog even getest met oude deurslot (aangezien paneel er toch nog niet op zit) dan gebeurd hetzelfde.. Misschien hoort dit wel en moet je ergens op drukken in de auto of de sleutel snel in het contact plaatsen?

Edit: RTFM
 

Bijlagen

  • alarm.JPG
    alarm.JPG
    73.1 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!