Deurophanging 5 deurs Polo 6r

Beste eigenaren van 5 deurs polo's,

ik ben erg benieuwd naar enkele maten van jullie bestuurdersdeur wanneer deze geopent is.

Als ik namelijk mijn deur volledig open, steekt de onderste punt in de dorpel :roll:
Volgens de dealer heeft deze wagen geen schade gehad, als ik echter de deur bij mijn vader's polo en die van mijn broertje opmeet krijg ik volledig andere waardes.

Zo ziet mijn dorpel eruit:
[resize=600:26gwee37]http://i42.tinypic.com/2lth7ae.jpg[/resize:26gwee37]
Polo 6r, 5 deurs, van 27-04-2010, kmstand 38800

De dorpel van mijn pa's polo:
[resize=600:26gwee37]http://i40.tinypic.com/jkuauv.jpg[/resize:26gwee37]
Polo 6r, 5 deurs, van 02-04-2010, kmstand 24***


De dorpel van mijn broer's polo:
[resize=600:26gwee37]http://i43.tinypic.com/oro1gz.jpg[/resize:26gwee37]
Polo 6r, 5 deurs, van 26-08-2011, kmstand 6708

Ik ben me er volledig van bewust dat een auto altijd iets kan hebben als je deze 2e hands koopt, en het is maar een klein plekje maar ik zit niet te wachten op roestige plekken op de deur en dorpel.
Daarom had ik nou juist een zgan auto gekocht, waar alsnog serieus geld voor moet worden neergelegd.

De deuropening van mijn polo is ook flink groter, opgemeten vanuit het achterste bovenste puntje van de deur tot aan de voorste punt van de zwarte middenstijl.

Mijn polo: 118,5 cm
Pa's polo: 118 cm
Broer's polo: 117,5 cm

Ook de hoogte van de deuren verschilt:

Mijn polo: - 1,5 mm
Pa's polo: + 1 mm
Broer's polo: + 2,5 mm

Volgens het schadecenter waar ik heen moest van de dealer, is dit een kwestie waarbij Pon de fabrikant aansprakelijk moet stellen ivm een fabricage/afstelfout maar dat lijkt me onwaarschijnlijk?

Daarom vroeg ik me af of er meer polo's zijn met dit probleem....
Bij de donkere kleuren valt het minder goed op, maar het zou zonde zijn als er meerdere polo's op die plek gaan roesten wegens een "(on)bekend" probleem
 
;) thnx

Het is echt maar een klein plekje maar ben er al weer behoorlijk ziek van, bij mijn vorige auto had ik ook een klein plekje.

Dat zou Wealer toen wel even regelen, waarna die auto toen 5x overnieuw moest worden gespoten en ik in totaal een half jaar in leenauto's heb moeten rijden.
Daar is die auto nooit beter van geworden...

Overigens vind ik het wel typisch dat de auto die het meest heeft gelopen de deur het laagst hangt en het verste open gaat, en de jongste auto met de minste km's een maagdelijke ophanging heeft.

Het mag toch niet zijn dat dit reguliere ouderdom is bij 38K km,
 
Ben vorige week donderdag daar geweest en ze zouden me wat laten weten, maar heb nog niks gehoord en ben vol verwachting.

Dus ik ga er vanmiddag even met m'n pa langs zodat we ter plekke vergelijkingsmateriaal hebben.
 
Zolang het niet raakt valt het binnen de toleranties van de fabrikant, Pon heeft mijn aanvraag goedgekeurd en de 20e gaat de polo naar de schadehersteller voor het overnieuw afstellen van de deur en het bijwerken van de beschadiging.
 
Ik ben nog altijd wel tevreden over de auto en de service van mijn dealer, maar ik ben bang dat ik over 3 maanden een blaar in de lak op de dorpel of deur heb.

Dat heb ik namelijk al 3621x met mijn vorige golf meegemaakt, dus ik ben nu alweer een paar keer zwetend wakker geworden met een luide schreeuw :mrgreen:

Ik heb er meerdere mogen meemaken en ben nog altijd geen vriendjes geworden met een van de heren schadeherstellers die in het verleden op mijn pad zijn gekomen.
De allerbeste was de meneer die naast me naar de auto stond te kijken en zo flap een schroevendraaier door het (door een andere schadehersteller) vers gespoten spatbord heen steekt. :mrgreen:

Zegt natuurlijk ook wat over de resultaten van de schadehersteller daarvoor, maar toch dat zijn zaken die je niet snel vergeet :lol:

Als ze me nu nog een leenauto regelen ben ik helemaal gelukkig, maar dat zal geen probleem zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!