Derde remlicht Polo 9n3 Bluemotion

Beste allemaal,

Ik heb sinds kort een VW Polo 9n3 Bluemotion uit september 2008. Nu blijkt mijn 3e remlicht stuk te zijn, zit ook vocht in de lamp unit. Met de lokale VW garage gebeld, zij hadden wel een nieuw 3e remlicht voor maar liefst 70 euro. Ik denk dat dit goedkoper moet kunnen, maar ik heb niks kunnen vinden via google, en weet niet wat het onderdeelnummer is. Mijn vragen aan jullie:

- Heeft iemand ervaring met het vervangen van een 3e remlicht in een Polo 9n3 Bluemotion?
- Waar kan ik (goedkoper) een nieuw 3e remlicht kopen?
- Is het 3e remlicht van een 9n3 Bluemotion hetzelfde als die van een gewone 9n3?
- Is er een manier om het remlicht te vervangen zonder de spoiler van de Polo te verwijderen? Volgens de garage zit deze vast gekit, wordt los snijden dus (is opzich wel te doen), maar een minder destructieve methode verdiend mijn voorkeur.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Koekemoeroetoe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
Bedankt voor het antwoord, binnenkort maar even een middagje klussen dan, jammer dat de spoiler er af gesneden moet worden. Toch een rare ontwerpbeslissing om het remlicht op zo'n manier vast te zetten, niet echt onderhoudsvriendelijk...

Nu alleen nog ergens zo'n unit vandaan toveren, zijn er andere, vooral goedkopere, kooplocaties dan de VW garage?
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
Probleem is opgelost, remlicht blijkt het gewoon te doen... :oops: Zal met de zon van vanmiddag te slecht te zien zijn geweest, vanavond nog eens gekeken voor de zekerheid en alle LEDs blijken dus gewoon te branden (maar niet gek fel).

Overigens kon ik het onderdeel niet vinden op winparts.nl...
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!