Demonteren voorbumper Polo 9n 2002

Beste Mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Ik wil de rechterkoplampunit vervangen, hiervoor heb ik geprobeerd de voorbumper te demonteren.

Ik heb het volgende verwijderd:
2 schroeven van de grille
3 schroeven onder de grille
4 schroeven wielkast links
4 schroeven wielkast rechts
3 schroeven links onder de bumper
3 schroeven rechts onder de bumper
4 plastic drukknoppen midden onder de bumper
2 schroeven achter de roosters waar de mistlampen kunnen zitten.

Het is gelukt de bumper ongeveer 5 cm naar voren te trekken.
Door de ontstane opening kan ik zien dat de koplampsproeiers binnen nog vast zitten aan zowel bumper als chassis.
Weet iemand op hoe het verder moet om de bumper in zijn geheel los te krijgen?

MVG
 
Je moet de koplampsproeier even naar je toe trekken, plaatsje eraf halen (klik systeem), daarna het zwarte plaatje daaronder demonteren (ik weet niet of het nodig is, maar ik heb dat wel steeds gedaan). Als je dat bij beide hebt gedaan, kan de bumper eraf :).

Succes ermee! (tis echt een klote klus :S)

Grtz.
 
Ik had het vervangen van de koplampunits (kapotte stelmotoren plus een koplamp met kapot glas) uitbesteed aan mijn garagehouder. Die heeft de units in 30m vervangen en de bumper er weer op... Ik zou er zelf waarschijnlijk een hele middag aan kwijt geweest zijn (al dan niet langer, iets met twee linker handen), wou dat risico niet lopen omdat ik het buiten op straat moet doen. Heb geen eigen garage of oprit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!