deftige remmen

hallo,

na alweer in de remmen te moeten vliegen voor een hersenloze chauffeur, heb ik toch gemerkt dat de wagen niet remt zoals het hoort(in vergelijking met de andere wagens uit ons wagenpark).
de wagen heeft 43d km's dus in principe kunnen de remmen nog even mee.
maar ik zou ze dus willen veranderen naar volgende:
Brembo schijven en remblokken
ofwel
zimmerman schijven en ? remblokken.

iemand ervaring met deze, of andere aanraders?

voor de rest is de wagen zelf in orde dus een defect aan de remmen is uit te sluiten.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Ik zou je aanraden om misschien eerst te proberen met vagcom en dan brake assist op zn hoogst te zetten. Hiermee remt hij op t begin van t pedaal wat harder, anders van die gevlochten stalen remleidingen ipv rubber en daarna pas over gaan op zo'n brake kit. Mocht het er toch van komen dan Lambo remklauwen Stick Out Tongue Zag t laats op een R32 waren ze paars.
 
lambo remmen is net iets té Big Grin
via vagcom kan ik zelfs de brake assist niet aanpassen, had hier al voor gekeken en nergens de optie te vinden, en had nochtans netjes de handleiding gevolgt!
voor die remolie zal ik eens de garage raadplegen waar hij altijd binnen is geweest.

en zullen andere remleidingen uitmaken? de wagen is van 2011

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Met andere remleidingen ga je echt niet harder remmen hoor. Het kan een leuke upgrade zijn als je oude remleidingen uitgedroogd zijn of als je de auto zodanig gaat gebruiken dat ze kunnen scheuren en dat gebeurt bij staalomwonden remleidingen minder snel.

Remolie verversen kan soms wat uitmaken, maar bij een auto uit 2011 met 43dkm hoef je daar ook geen wonderen van te verwachten.

Om echt meer remvertraging te krijgen zul je dus moeten kijken voor andere remblokken of grotere remklauwen met grotere remschijven. Zogenaamde race remblokken (red stuff ofzo) kunnen voor meer vertraging zorgen, maar moeten dan wel warm zijn. Voor normaal straatgebruik waarbij je af en toe heel hard moet remmen blijven je remblokken vaak te koud waardoor die race remblokken zelfs minder goed kunnen remmen dan normale blokken.

Ik denk dat je in jouw geval het beste kunt kijken voor een groter setje remmen, misschien van een Polo GTI, een Golf of Passat of iets anders van VAG. Hoe dat precies zit met pasvorm weet ik niet, maar er is vast wel iets te vinden wat relatief eenvoudig past of passend is te maken voor jouw auto. Dan blijft het financieel ook nog een beetje leuk.
 
Ik vind persoonlijk de remmen van een GTI (zelf een BlueGT maar dezelfde remmen) niet echt fijn. In de zin dat ik ze liever wat agressiever heb. Ik heb de brake assist nog niet op Early (dit is hetzelfde als Strong denk ik? Bij mij heet het early/late/normal) gezet. Afgelopen week een noodstop gemaakt waarbij hij dus maximaal bij pompte. Sindsdien was het rempedaal super hard, echt fijn Stick Out Tongue Uiteraard klopte dat niet en er bleek vuil tussen de zuigers en de remblokken te zitten(???). Sindsdien vind ik het toch allemaal wat sponzig aanvoelen.

PS. De optie in VAGCOM om dit aan te passen heet bij mij ook anders dan in de verschillende guides, weet niet waar dit precies aan ligt.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
ik heb vandaag met de garage gebeld, en blijkt bij men laatste onderhoud(ergens in oktober) dat men remolie is vervangen geweest, maar de remblokken of schijven nog nooit.
ik zal ook eens vragen of ik met een polo van hun mag rijden om te kijken of er een verschil is. misschien dat ik gewoon beter gewend ben, en dat mijn polo normaal remt Stick Out Tongue
ik zal vanavond nog eens men vagcom aansluiten en kijken maar ik betwijfel het..
maar voor met grotere schijven en andere klauwen te werken, vrees ik dat het budget dit niet toelaat. het is dan wel voor onze veiligheid, maar de bouw van ons huis gaan momenteel financieel voor.


ik wil ook vermelden, dat, met 3 verschillende set banden, de abs zeer vlug ingrijpt bij hard remmen, waardoor ik denk dat er veel remkracht verloren gaat. dit was zowel met originele vering als met de verlaagde schroefset. dus door de hardheid van de dempers waardoor er minder gewicht op de voorste banden duwt, zou het ook niet kunnen liggen.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Leuke gimmick, maar beetje té voor een Polo lijkt me :)!

Welke opties heb je in VCDS doorlopen voor het aanpassen van de rem? Zelf merk ik wel dat het aangepast is, vooral in het begin en als ik hard rem.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik vind persoonlijk de remmen van een GTI (zelf een BlueGT maar dezelfde remmen) niet echt fijn. In de zin dat ik ze liever wat agressiever heb. Ik heb de brake assist nog niet op Early (dit is hetzelfde als Strong denk ik? Bij mij heet het early/late/normal) gezet. Afgelopen week een noodstop gemaakt waarbij hij dus maximaal bij pompte. Sindsdien was het rempedaal super hard, echt fijn Stick Out Tongue Uiteraard klopte dat niet en er bleek vuil tussen de zuigers en de remblokken te zitten(???). Sindsdien vind ik het toch allemaal wat sponzig aanvoelen.

PS. De optie in VAGCOM om dit aan te passen heet bij mij ook anders dan in de verschillende guides, weet niet waar dit precies aan ligt.


Voor exact dit verschijnsel is mijn 1.2 TSI als tig keer (vanaf nieuw, 2010) naar de dealer terug geweest met de klacht: sponzig/slap rempedaal.
Dealer kan steeds geen afwijkingen vinden, maar na de eerste keer remmen met de leenauto merk ik duidelijk verschil.
Een andere dealer constateerde in eerste instantie de afwijking, maar krabbelde later toch terug (constateren = oplossen?)

Als ik voor het starten een paar keer flink het rempedaal intrap dan heb ik tijdens de rit remmen die sneller aangrijpen (minder pedaalslag).
Ook als ik moedwillig de ABS activeer met een lompe remactie.

Zou mooi zijn als er nog eens een oplossing voor kwam, maar ik vrees het ergste.
Het is een auto van de zaak, maar erger mij er wel bijna dagelijks aan (nu 85.000).

Wat betreft de remschijven: eerste setje schijven is rond 30.000 vervangen ivm trillen.
Kort geleden is het weer begonnen met trillen.
 
Staalgevlochten remleidingen zijn wel degelijk een optie, het voorkomt het uitzetten van de rubberen slangen, en dat merk je zeker in je pedaal vooral al je wat sportiever rijdt.

Wat ik je ook kan aanraden zijn ds2500 blokken van ferodo, hebben veel minder last van fading tereijl ze niet eerst op temperatuur hoeven te komen.
 
Heb net nog eens gekeken, en heb geen channel 9 onder abs brakes..
dus daar geen succes

mvg

Bij mij vind ik hem ook niet op die manier. Ik moet kijken onder ABS Brakes -> Adaption -> Hydraulic Brake Assist, misschien heb je daar iets aan?

Voor wat betreft stalen remleidingen. Op de motor merk ik het verschil goed nadat ik de standaard troep had vervangen door staalomvlochten. Rem grijpt directer aan, je voelt veel beter wanneer hij remt en hoe hard, plus ik hoef veel minder slag te maken om maximaal te remmen. Hoe dit zich uit bij een auto heb ik verder geen idee van.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
op de motor merk je dit idd, ik heb deze bij mij ook vervangen.
maar bij abs brakes - adaption, vind ik niets die te maken heeft met remmen :s
elk kanaal is onbereikbaar/niet bestaand, behalve kanaal 1, maar ik ben nu even kwijt wat deze was..

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Ah zo, ik krijg een lijst met kanalen met label eraan vast, dus ik hoef niet handmatig kanaal te selecteren en uit te lezen. Waarschijnlijk heb ik een nieuwere/andere boordcomputer.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
dat kan ook Big Grin
woensdag gaat de wagen binnen om de remmen te controleren/vergelijken met andere polo's.
en dan volgt waarschijnlijk nieuwe schijven en blokken(die ik zelf zal monteren, en niet tegen woekerprijzen laat doen)

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
ondertussen nieuwe remmen gestoken
terug trw schijven maar met ferodo blokken.
moet nu nog ingereden worden natuurlijk.
nog eens bij de remmen gekeken met vagcom, na 105 kanalen niets, behalve bij kanaal 51 en 71, maar niet qua remkracht...
ik denk dat mijn bcm weer een buitenbeentje is :(

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!