Defa DVS90 + OBD firewall

Hey allemaal,

Misschien een tip voor diegenen die aan het dubben zijn over een alarmsysteem. Een alarmsysteem alleen is tegenwoordig alleen maar een afschrikmiddel, want er reageert geen hond meer op. Daarom heb ik gezocht naar een degelijk alarmsysteem waarbij ze ook nog iets doen aan die vervelend eenvoudige diefstalmogelijkheid via de OBD aansluiting in je auto.

Komende woensdag wordt er in mijn Polo GTI een klasse 3 alarm ingebouwd (Defa DVS90) + OBD firewall (hardwarematige aanpassing op de OBD aansluiting). Deze firewall zal ervoor zorgen dat de OBD aansluiting niet gebruikt kan worden zolang het alarm aan staat en de contactsleutel in het contact zit. Het bedrijf dat dit in gaat bouwen (geen beunhaas) heeft mij overtuigd dat de auto hierdoor diefstalproof is (diefstal via de bekende OBD aansluiting). Het is een hardwarematige firewall, dus geen software aanpassing ofzo...en bij eventuele updates aan de software bij de dealer blijft deze firewall in stand. Ze nodigden me zelfs uit om na inbouw het zelf te proberen met een OBD killer (die het dievengilde ook gebruikt).

Is er iemand hier op het forum die toevallig dezelfde combinatie alarm + OBD aanpassing heeft laten doen en hier ervaringen mee heeft? Of ervaringen heeft met het alarmsysteem zelf? Heb diverse reviews gelezen en alle kwamen ze goed uit de bus. Als het helemaal werkt zoals ze aangeven moet dit wel hetzelfde effect hebben als het fysiek verplaatsen van de OBD aansluiting denk ik.

Verder komt er ook nog een volgsysteem in (dat zowel op GPS als VHF frequentie uitzend bij diefstal), zodat het bij elkaar een klasse 5 beveiliging wordt.

Als mechanische blokkade van diefstal heb ik ook nog een DiskLok besteld (schijnbaar 1 van de moeilijkst te ontmantelen stuursloten), deze zou van de week ook binnen moeten komen.

Heb de auto nu 4 dagen en nu al vage figuren bij mijn auto gezien of langzaam langs zien rijden (en zelfs even stilstaan).....bah, doe geen oog dicht voordat er wat beveiliging in zit.

Met dit alles bij elkaar heb ik in ieder geval het gevoel er alles aan gedaan te hebben :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Johan zegt: erg dat dit allemaal nodig is ...

Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met de OBD-firewall. Bij welk bedrijf ga je dit eigenlijk laten inbouwen?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Als je het wil laten doen bij Fleet access, dan kan ik je vertellen dat ik daar alleen goede ervaringen mee heb. Heb zelf voor (vw alarm) optie 2 gekozen, dus met klasse 3 alarm en ECU aanpassing.

Alarm werkt zoals fabrieksaf, en je ziet niks van binnen, op je voorruitsensor na. Zelf heb ik de ECU aanpassing nooit geprobeerd, omdat ik daar geen verstand van heb.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat deze ECU aanpassing gelukkig niet in de weg staat voor eventuele toekomstige software-updates.
 
Hey quot, nou dat is goed om te horen want ik laat het precies bij dezelfde aanbieder inbouwen :)

Ze doen gratis inbouw op locatie, dus kan lekker op mn werk...heb overigens ook de klasse 3 + ECU aanpassing gekozen. Ben erg benieuwd!
Ik twijfelde heel erg, want tja tis toch weer bijna 700 euro...maar hoor steeds meer bevestigende verhalen dat het een goede keuze is!

@Johan: Ik ben het met je eens hoor, maar de leasemaatschappij was zo vriendelijk om het gratis aan te bieden :) Complete inbouw en zelfs 50% van de maandelijkse abonnementskosten. (dus betaal netto maar iets van 4 euro meer per maand). Het systeem dat ingebouwd gaat worden is trouwens zowel GPS als over de VHF frequentie...jammers hiervoor worden iets minder gebruikt dan pure GPS jammers.

Ik hoor een aantal al denken...ow een leaseauto!? waarom zou je die moeite doen...om 2 simpele redenen...Ik gun dat dievengilde geen enkele stuiver (dat ze maar lekker gaan werken voor hun centen zoals ieder ander) + als de auto gestolen zou worden en niet terug wordt gevonden dan valt een nieuwe polo gti per 1 juli in de 25% bijtelling ipv de huidige 20% (immers een nieuwe wordt weer op kenteken gezet) ...wat mij dus al gauw 70-80 euro netto per maand kost.
 
Dat is een ultiem alarm als ik het mag geloven.

Ik las ook dat sommige er een dummie stekker op gezet hebben en de originele stekker hebben verplaatst?
 
luister, ik heb liever dat als ze hem stelen ik de auto niet meer zie, als hij zo afgeraggeld is en ze vinden hem terug sta je daar met je total loss auto (bij wijze van spreken)
ik heb liever dat als ze hem uiteindelijk meenemen, dat ze hem nooit meer terugvinden. (na 2 maanden krijg je dan van de verzekering een nieuwe wagen) (in België was het zo ongeveer)
 
met de laatste berichten over de diefstal gevoelige polo is dit topic misschien weer actueel.
wat ik me vooral afvraag als ik het zo lees is: hoelang duurt het voordat het boeventuig hier weer iets op gevonden heeft.

wellicht dat het misschien weer een deel van de bedoelde personen uitsluit, maar de pro's komen vast wel weer met een oplossing.

maar hoe zijn de gebruikers ervaringen na zo'n 6 maanden??
ik zou voor mn nieuw te arriveren GT toch ook wel iets extra's willen. zit toch maar 1 stapje onder de GTI.

misschien is de beste beste beveiliging nog wel alle logo's eraf te halen... dan lijkt hij best heel standaard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niks  Polo  4.0 
Heb zelf een Bearlock en ben more than happy met deze extra manier van beveiliging. Je VW dealer kan je er meer over vertellen. Is ook nog eens PON approved! Over de Bearlock is al een draadje..... met veel info.
 
ben zelf inbouwer van allerlei soorten alarm systemen. ook van defa. en ja defa is wel 1 van de mooiste systemen en makkelijkste om in te bouwen. maar ook defa is te omzeilen. onze leer is dat degene die hem wil stelen 2 stappen verder is dan ons. wil je een goed systeem tegen het stelen van je auto? pak een baerlock. wil je een goed systeem tegen diefstal uit de auto? laat de deur los. een alarm systeem is alleen maar een afschrikmiddel waar de gemiddelde nederlander niet naar omkijkt en alleen om zeurt als het teveel lawaai maakt...:)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Hey, sorry voor de late reactie...maar hierbij mijn ervaringen tot nu toe en wat ik heb gedaan ter afschrikking van het boevengilde...

Het Defa alarm heeft inmiddels 3/4 van het jaar zijn werk gedaan tot grote voldoening. Alleen is een paar weken geleden wel mijn ruitbreuksensor iets bijgesteld want het ding ging bij elke scheet af (lichte hagel, auto ernaast die de deur iets te hard dichtgooide). De monteur die inlogde zag het ook meteen...stond veel te gevoelig afgesteld. Verder prima alarm! Met oud- en nieuw heeft hij zelfs zijn geld al een beetje opgebracht. Volgens de overbuurman (die toevallig stond buiten te kijken) werd laat in de nacht een 'alarm-check' (ff tegen je auto aanduwen) gedaan door een paar gasten om te kijken of en wat voor alarm er in zit. Waarschijnlijk een bestelling vanuit het Oostblok :/

Nu heb ik om de boel nog wat meer af te schrikken tevens een DiskLok stuurslot (vreselijk ding voor een inbreker die snel ervandoor wil zijn Big Grin + houdt diefstal van je airbag + GTI stuur tegen) en heb ik de code die aan de bestuurderskant onderaan je voorruit zit afgedicht. Dan is er nog een GPS volgsysteem aanwezig, welke actief wordt zodra ik melding maak van diefstal via zowel GPS als een random andere frequentie.

Tja wat kan je nog meer doen... Ik zou zeggen, geen standaard VW navigatie als optie erbij nemen (plak gewoon zon ding op je ruit elke keer als je hem nodig hebt)! Die dingen zijn zo vreselijk gewild.

Denk dat het gewoon het allerbelangrijkste is dat je een combinatie van zaken doet waardoor ze gewoon teveel tijd moeten steken in het stelen van je auto en ze liever op zoek gaan naar een 'geschikter' slachtoffer.

Ik slaap er in ieder geval een stuk geruster op zo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!